برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

عوامل موثر بر پذيرش يادگيري به وسيله موبايل بين دانشجويان دانشگاه تبريز و دانشگاه علوم پزشکي تبريز

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه علوم تربیتی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه تبریز، تبریز، ایران
 
چکیده: 

زمينه و اهداف: هدف پژوهش حاضر، بررسي عوامل موثر بر پذيرش يادگيري به وسيله موبايل بين دانشجويان دانشگاه تبريز و دانشگاه علوم پزشکي تبريز در سال تحصيلي 1395-1394 است.
روش بررسي: روش پژوهش توصيفي از نوع پيمايشي است. 286 نفر از دانشجويان دانشگاه تبريز و علوم پزشکي تبريز در سال تحصيلي 1395-1394 با روش نمونه گيري تصادفي ساده به عنوان نمونه انتخاب شدند. براي جمع آوري اطلاعات از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شده است که پايايي آن بر اساس آلفاي کرونباخ 0.79 به دست آمد.
براي تجزيه و تحليل داده ها از آمار استنباطي (رگرسيون خطي چند متغيره) با استفاده از نرم افزار
SPSS نسخه 19 استفاده شده است.
يافته ها: يافته ها نشان مي دهد متغير سودمندي درک شده، سهولت درک شده و کاربرد سيستم بر نگرش دانشجويان نسبت به يادگيري به وسيله موبايل موثر بوده اند، اما متغيرهاي پشتيباني، خودکارآمدي و اعتماد در نگرش نسبت به يادگيري با موبايل تاثيري نداشته اند. همچنين متغيرهاي اعتماد، سهولت درک شده و پشتيباني بر تصميم به استفاده از موبايل در يادگيري موثر بوده اند، اما در مقابل، کاربرد سيستم و سودمندي درک شده بر تصميم به استفاده از موبايل براي يادگيري بي تاثير بوده اند.
نتيجه گيري: با توجه به يافته ها متغير سودمندي، بيشترين تاثير را بر نگرش نسبت به يادگيري به وسيله موبايل داشته است. بنابراين، بايد قبل از به کارگيري موبايل در آموزش، با تدوين راهکارهايي براي انطباق کارايي اين نوع نظام آموزشي با زمينه هاي اقتصادي، اجتماعي و... ميزان سودمندي نسبت به يادگيري از طريق موبايل را افزايش دهند. از طرف ديگر اعتماد نيز از عوامل موثر در پذيرش يادگيري از طريق موبايل است. دانشگاه مي تواند به صورت سازماندهي شده، مطالب سنجيده شده را از طريق موبايل ارايه کند.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

محمودی، ف.، و حبیبی رامیانی، ا.، و بابازاده، ر. (1396). عوامل موثر بر پذیرش یادگیری به وسیله موبایل بین دانشجویان دانشگاه تبریز و دانشگاه علوم پزشکی تبریز. راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی), 10(6 ), 438-446. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=347242



Vancouver : کپی

محمودی فیروز، حبیبی رامیانی الهه، بابازاده رعنا. عوامل موثر بر پذیرش یادگیری به وسیله موبایل بین دانشجویان دانشگاه تبریز و دانشگاه علوم پزشکی تبریز. راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی). 1396 [cited 2021July30];10(6 ):438-446. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=347242



IEEE : کپی

محمودی، ف.، حبیبی رامیانی، ا.، بابازاده، ر.، 1396. عوامل موثر بر پذیرش یادگیری به وسیله موبایل بین دانشجویان دانشگاه تبریز و دانشگاه علوم پزشکی تبریز. راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی), [online] 10(6 ), pp.438-446. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=347242.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 314 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی