برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

شناسايي و اعتباريابي مولفه هاي مهارت مربي گري اعضاي هيات علمي دانشگاه علوم پزشکي اصفهان

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران
 
چکیده: 
مقدمه: مربي گري رويکرد نوين توسعه حرفه اي و آموزش مي باشد. بخش مهمي از اين رويکرد را مهارت هاي مربي گري را تشکيل مي دهد. در علوم پزشکي به دليل ماهيت رشته ها و باليني بودن آموزش ها اين مهارت ها نياز مي باشد. هدف اين پژوهش شناسايي و اعتباريابي مولفه هاي مهارت مهم مربي گري در اعضاي هيات علمي دانشگاه علوم پزشکي بود.روش کار: پژوهش با روش ترکيبي (کمي و کيفي) انجام شد. در بخش کيفي 17 نفر از اعضاي هيات علمي دانشگاه علوم پزشکي اصفهان با روش شبکه متخصصان انتخاب و مصاحبه شد. در بخش کمي با استفاده از ساخت پرسشنامه به جمع آوري داده هاي اقدام گرديد. تعداد 157 نفر از اعضاي هيات علمي دانشگاه علوم پزشکي اصفهان در سال تحصيلي 96-95 بعنوان نمونه بطور تصادفي با استفاده از جدول مورگان اتخاب شدند. براي تجزيه وتحليل داده هااز نرم افزار PLS استفاده شد.يافته ها: با تحليل داده هاي کيفي هشت مولفه مهارت مربي گري تنظيم گرديد و اعتباريابي آن ها در بخش کمي انجام پذيرفت که آلفاي کرونباخ و پايايي ترکيبي هشت مولفه بالاي 0.70 بود و معيار روايي همگرا براي هشت مولفه بالاي 0.50 بود که نشان از همبستگي سازه مهارت مربي گري با مولفه هاي خود است. اين مولفه ها عبارتند از: پرسش و پاسخ، گوش دادن، ارزيابي فرد و موقعيت، بازخورد، همکاري و تعامل، انعطاف پذيري، ثبات عاطفي.نتيجه گيري: نتايج اين پژوهش نشان داد هشت مولفه مهم مهارت مربي گري براي اعضاي هيات علمي دانشگاه علوم پزشکي اصفهان وجود دارد که اين مولفه ها براي موثر بودن مربي گري اعضاي هيات علمي مورد نياز مي باشند.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

محمدی صدر، م.، و سیادت، س.، و هویدا، ر. (1397). شناسایی و اعتباریابی مولفه های مهارت مربی گری اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان. راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی), 11(1 ), 83-91. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=347158



Vancouver : کپی

محمدی صدر محمد، سیادت سیدعلی، هویدا رضا. شناسایی و اعتباریابی مولفه های مهارت مربی گری اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان. راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی). 1397 [cited 2021December04];11(1 ):83-91. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=347158



IEEE : کپی

محمدی صدر، م.، سیادت، س.، هویدا، ر.، 1397. شناسایی و اعتباریابی مولفه های مهارت مربی گری اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان. راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی), [online] 11(1 ), pp.83-91. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=347158.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 95 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی