برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

رضايتمندي دانشجويان مقطع کارشناسي مامايي دانشگاه علوم پزشکي شيراز از ارزشيابي باليني به روش دفترچه ثبت مهارت هاي باليني (LOGBOOK)

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه علوم پزشکی شیراز، شیراز، ایران
 
چکیده: 

مقدمه: نظام ارزشيابي از روش هايي که به ارزشيابي صرف دانش مي پرداختند، به روش هاي ارزشيابي توانايي و شايستگي تغيير يافته است. روش ارزشيابي باليني دفترچه ثبت مهارت هاي باليني يا مهارت نامه (Logbook) يکي از روش هاي رايج ارزشيابي مهارت هاي باليني دانشجويان است که در سال هاي اخير جهت ارزشيابي باليني دانشجويان مامايي دانشگاه علوم پزشکي شيراز مورد استفاده قرار گرفته است. بنابراين اين مطالعه با هدف بررسي ميزان رضايتمندي دانشجويان مامايي از اين روش انجام گرفته است.
روش کار: در اين مطالعه توصيفي مقطعي که در سال 1395 صورت گرفت، 94 نفر از دانشجويان مامايي که کارآموزي بهداشت مادر و کودک (
MCH) و بارداري و زايمان (OB) را مي گذراندند، مورد مطالعه قرار گرفتند. داده ها با استفاده از پرسشنامه «سنجش رضايتمندي» جمع آوري شد که اين پرسشنامه شامل 9 حيطه در قالب مقياس ليکرت بود. نتايج با استفاده از نرم افزار SPSS 18.0 و آزمون هاي آماري توصيفي و تحليلي مثل آزمون تحليل واريانس (ANOVA، T) مستقل و... تجزيه و تحليل شد.
يافته ها: ميانگين رضايتمندي دانشجويان مامايي از مهارت نامه در کارآموزي
OB، 47.3±16.9 و در کارآموزي MCH، %52.8±15.2 بود. در هر دو کارآموزي بالاترين نمره رضايت مندي مربوط به حيطه «استرس زا بودن» بود (%65.4±25.2 در کارآموزي MCH و %54.3±27.7 در کارآموزي OB) و ميزان رضايت دانشجويان ترم آخر بيشتر از ساير دانشجويان بود (p<0.05).
نتيجه گيري: استفاده از مهارت نامه در ارزشيابي باليني دانشجويان مامايي در کارآموزي هاي OB و MCH، همراه با نارضايتي نسبي است. لذا بازنگري و اصلاح جوانب مختلف مهارت نامه ضروري به نظر مي رسد تا به خوبي موجبات رضايت هرچه بيشتر دانشجويان فراهم گردد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

اسدی لاری، م.، و مشفقی، ز.، و محمدعلیان، ف.، و شهپری، س. (1397). رضایتمندی دانشجویان مقطع کارشناسی مامایی دانشگاه علوم پزشکی شیراز از ارزشیابی بالینی به روش دفترچه ثبت مهارت های بالینی (LOGBOOK). راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی), 11(1 ), 23-29. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=347106



Vancouver : کپی

اسدی لاری مرضیه، مشفقی زینب، محمدعلیان فردوس، شهپری سیده مرضیه. رضایتمندی دانشجویان مقطع کارشناسی مامایی دانشگاه علوم پزشکی شیراز از ارزشیابی بالینی به روش دفترچه ثبت مهارت های بالینی (LOGBOOK). راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی). 1397 [cited 2021July30];11(1 ):23-29. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=347106



IEEE : کپی

اسدی لاری، م.، مشفقی، ز.، محمدعلیان، ف.، شهپری، س.، 1397. رضایتمندی دانشجویان مقطع کارشناسی مامایی دانشگاه علوم پزشکی شیراز از ارزشیابی بالینی به روش دفترچه ثبت مهارت های بالینی (LOGBOOK). راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی), [online] 11(1 ), pp.23-29. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=347106.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 89 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی