4 SID.ir | طراحي مدل ساختاري تمايل به بازگشت تماشاگران در مسابقات ليگ جهاني واليبال بر اساس اولويت بندي کيفيت خدمات و رضايتمندي

مشخصات مقاله

 
عنوان مقاله: 

طراحي مدل ساختاري تمايل به بازگشت تماشاگران در مسابقات ليگ جهاني واليبال بر اساس اولويت بندي کيفيت خدمات و رضايتمندي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه گنبدکاووس
 
چکیده: 

ارائه خدمات با کيفيت در رقابت هاي ورزشي سبب افزايش تماشاگران جديد، توسعه مشاغل و کاهش عدم حضور ورزشکاران مي شود. درحقيقت، کيفيت خدمات يکي از مهم ترين عواملي است که به رضايتمندي و تداوم حضور تماشاگران در ورزشگاه ها منجر مي شود، لذا، هدف از پژوهش حاضر تحليل مسير کيفيت خدمات و رضايتمندي بر تمايل به بازگشت تماشاگران ليگ جهاني واليبال بود. بدين منظور، 375تماشاگر حاضر در مسابقات ليگ جهاني واليبال به صورت تصادفي و هدفمند به عنوان نمونه آماري پژوهش انتخاب شدند. به منظور جمع آوري داده ها از پرسش نامه هاي "کيفيت خدمات ورزشي چن" (2011) و "تمايل به بازگشت تماشاگران شانک" (2006) استفاده گرديد. همچنين، جهت تجزيه و تحليل داده ها پس از اطمينان از اعتبار پرسش نامه ها از نرم افزار اس.پي.اس.اس در بخش آمار توصيفي و استنباطي استفاده شد و نرم افزار آموس جهت ترسيم تحليل مسير به کار رفت. نتايج نشان مي دهد که رابطه معناداري بين کيفيت خدمات و رضايتمندي با تمايل به بازگشت مجدد تماشاگران وجود دارد. همچنين، در بين کليه ابعاد کيفيت خدمات، مولفه اعتماد بيشترين تاثير را بر رضايتمندي تماشاگران داشته است، بنابراين، برخورداري از منابع انساني متخصص که داراي مهارت متناسب با خدمات ارائه شده در استاديوم ورزشي آزادي باشند، مي تواند از طريق ايجاد اعتماد در تماشاگران و بهبود رضايتمندي آن ها، زمينه حضور مجدد تماشاگران را فراهم نمايد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 70
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی