نسخه جدید سایت SID.ir

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
بهار 1397 , دوره  6 , شماره  20 ; از صفحه 163 تا صفحه 183 .
 
عنوان مقاله: 

مسووليت پذيري اجتماعي و ارزشگذاري بازار از نگهداشت وجه نقد شركت

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه حسابداری، واحد بندر گز، دانشگاه آزاد اسلامی، بندر گز، ایران
 
چکیده: 
امروزه توسعه فراگير الزامات افشاي گزارشگري مسووليت اجتماعي شركت ها به منظور ايجاد شفافيت و پاسخگويي فرامالي در بازارهاي سرمايه، مورد توجه نهادهاي مقررات گذار و بورس اوراق بهادار قرار گرفته است. از اين رو، پژوهش حاضر به بررسي تاثير مسووليت پذيري اجتماعي شركت ها بر ارزش گذاري بازار از نگهداشت وجه نقد آن ها مي پردازد. بدين منظور، براي سنجش مسووليت اجتماعي از چك ليستي مشتمل بر 39 قلم افشاء استفاده گرديد. فرضيه پژوهش با استفاده از نمونه اي متشكل از 96 شركت پذيرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران طي سال هاي 1390 تا 1394 و با بهره گيري از الگوي رگرسيون چندگانه مبتني بر تكنيك داده هاي تابلويي مورد آزمون قرارگرفت. يافته هاي بدست آمده حاكي از آن است كه افشاي اطلاعات مسووليت پذيري اجتماعي، ارزش بازار وجه نقد نگهداري شده شركت را افزايش مي دهد. به بيان ديگر، سرمايه گذاران براي وجه نقد نگهداري شده در شركت هاي داراي سطح مسووليت پذيري اجتماعي بالاتر، ارزش بيشتري قائلند.به بيان ديگر، سرمايه گذاران براي وجه نقد نگهداري شده در شركت هاي داراي سطح مسووليت پذيري اجتماعي بالاتر، ارزش بيشتري قائلند.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
  • ندارد
 
مقالات همایشی مرتبط: 
  • ندارد
 
طرح های مرتبط: 
  • ندارد
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

صفری گرایلی، م. (1397). مسوولیت پذیری اجتماعی و ارزشگذاری بازار از نگهداشت وجه نقد شرکت. راهبرد مدیریت مالی, 6(20 ), 163-183. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=334353



Vancouver : کپی

صفری گرایلی مهدی. مسوولیت پذیری اجتماعی و ارزشگذاری بازار از نگهداشت وجه نقد شرکت. راهبرد مدیریت مالی. 1397 [cited 2022August11];6(20 ):163-183. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=334353



IEEE : کپی

صفری گرایلی، م.، 1397. مسوولیت پذیری اجتماعی و ارزشگذاری بازار از نگهداشت وجه نقد شرکت. راهبرد مدیریت مالی, [online] 6(20 ), pp.163-183. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=334353.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 67 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی