برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

تاثير بازاريابي رابطه مند بر کيفيت ارتباط با تماشاگران ليگ حرفه اي واليبال زنان

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه گیلان
 
چکیده: 

هدف از پژوهش حاضر، بررسي تاثير بازاريابي رابطه مند بر کيفيت ارتباط با تماشاگران ليگ حرفه اي واليبال زنان ايران بود. اين پژوهش از نوع مطالعات توصيفي هم بستگي بوده وبه شکلميدانيانجامشده است. جهت انجام پژوهش، از ميان تمامي تماشاگراني که سن آن ها بالاتر از 14 سال بود، 306 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. نتايج نشان مي دهد که در مدل پيشنهادي، بازاريابي رابطه مند از توان بالايي در تبيين کيفيت ارتباط به ميزان 74 درصد (0.86) برخوردار مي باشد. علاوه براين، منافع اجتماعي با بيشترين بار عاملي (0.65) مهم ترين بعد در بازاريابي رابطه مند بوده و اعتماد با بيشترين بار عاملي (0.69) مهم ترين بعد در کيفيت ارتباط مي باشد. نتايج حاضر مي تواند اين اطمينان را براي فدراسيون واليبال ايران و باشگاه هاي ورزشي به همراه داشته باشد که به منظور ايجاديک مزيترقابتيپايدار مي توانندازطريق منافع اجتماعي و به کارگيري پيوندهاي ساختاري موجب افزايش اعتماد، رضايت مندي و تعهد در تماشاگران و در نهايت، تقويت کيفيت ارتباط با آن ها شوند. برگزاري ليگ هاي واليبال به طور منظم و منسجم، استفاده از ابزارهاي ارتباطي نوين و جامعه پذير جهت افزايش ارتباطات غيرمستقيم با تماشاگران، بهبود تعامل با تماشاگران توسط کارکنان مربوطه و همچنين، توجه ويژه به نيازها و خواسته هاي تماشاگران براي افزايش کيفيت ارتباط با آن ها از ديگر پيشنهادات قابل تامل اين پژوهش مي باشد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

امامی، م.، و بنار، ن. (1396). تاثیر بازاریابی رابطه مند بر کیفیت ارتباط با تماشاگران لیگ حرفه ای والیبال زنان. مطالعات مدیریت ورزشی (پژوهش در علوم ورزشی), 9(41 ), 191-210. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=334257



Vancouver : کپی

امامی مینا، بنار نوشین. تاثیر بازاریابی رابطه مند بر کیفیت ارتباط با تماشاگران لیگ حرفه ای والیبال زنان. مطالعات مدیریت ورزشی (پژوهش در علوم ورزشی). 1396 [cited 2021November28];9(41 ):191-210. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=334257



IEEE : کپی

امامی، م.، بنار، ن.، 1396. تاثیر بازاریابی رابطه مند بر کیفیت ارتباط با تماشاگران لیگ حرفه ای والیبال زنان. مطالعات مدیریت ورزشی (پژوهش در علوم ورزشی), [online] 9(41 ), pp.191-210. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=334257.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 67 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی