برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
زمستان 1396 , دوره  10 , شماره  28 ; از صفحه 96 تا صفحه 105 .
 
عنوان مقاله: 

بررسي ميزان دستيابي دانشجويان دانشگاه علوم پزشکي تبريز به مهارت هاي عمومي قرن 21

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی، دانشگاه تبریز، تبریز، ایران
 
چکیده: 

زمينه و هدف: يکي از موضوعات اساسي در ارزيابي کيفيت آموزش عالي ميزان توجه به مهارت هاي مورد نياز زماني و مکاني است. اين مطالعه با هدف بررسي ميزان دستيابي دانشجويان دانشگاه علوم پزشکي تبريز به مهارت هاي عمومي قرن 21 انجام گرفت.
روش بررسي : روش مطالعه توصيفي - مقطعي بود که 300 نفر از دانشجويان علوم پزشکي به صورت تصادفي ساده انتخاب شدند. براي جمع آوري اطلاعات از پرسش نامه محمودي و مولا استفاده شد که روايي آن از طريق نظر متخصصان و پايايي آن از طريق آلفاي کرونباخ (
0.90) مورد تاييد قرار گرفت.
يافته ها: نتايج نشان داد ميزان مهارت هاي عمومي قرن 21 دانشجويان علوم پزشکي در حيطه شناختي- مهارتي و حيطه عاطفي با توجه به ميانگين نظري (3) در حد متوسط بوده (
p<0.0001)، ولي در حيطه فرهنگي- اجتماعي از حد متوسط تا حدودي بالاتر بوده (p<0.0001) و از وضعيت مطلوبي برخوردار بودند.
نتيجه گيري: ميزان دستيابي دانشجويان دانشگاه علوم پزشکي به سطوح بالاي حيطه شناختي و عاطفي مربوط به مهارت هاي عمومي قرن 21 توجه در حد متوسط بوده و براي دستيابي به وضعيت مطلوب، بايد فرايند ياددهي – يادگيري و برنامه هاي درسي مورد بازنگري قرار گيرند.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

محمودی، ف.، و صمدی شهرک، ز.، و فیض اله زاده، ز. (1396). بررسی میزان دستیابی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تبریز به مهارت های عمومی قرن 21. توسعه آموزش در علوم پزشکی, 10(28 ), 96-105. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=323514



Vancouver : کپی

محمودی فیروز، صمدی شهرک زهرا، فیض اله زاده زینب. بررسی میزان دستیابی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تبریز به مهارت های عمومی قرن 21. توسعه آموزش در علوم پزشکی. 1396 [cited 2021October16];10(28 ):96-105. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=323514



IEEE : کپی

محمودی، ف.، صمدی شهرک، ز.، فیض اله زاده، ز.، 1396. بررسی میزان دستیابی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تبریز به مهارت های عمومی قرن 21. توسعه آموزش در علوم پزشکی, [online] 10(28 ), pp.96-105. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=323514.



 

 
بازدید یکساله 56 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی