برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
1396 , دوره  4 , شماره  2 ; از صفحه 98 تا صفحه 107 .
 
عنوان مقاله: 

بررسي عوامل موثر بر يادگيري الکترونيکي در رشته هاي علوم پزشکي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* تهران، میدان ونک، ابتدای خیابان گاندی جنوبی، پلاک 146، پژوهشکده سرطان پستان جهاد دانشگاهی
 
چکیده: 
مقدمه: امروزه استفاده از فناوري اطلاعات در آموزش به جهت برخورداري از مزاياي بسيار از جمله امکان استفاده در هر زمان و مکان، از مهم ترين اهداف بسياري از موسسات آموزشي در سراسر جهان و ايران مي باشد. جهاد دانشگاهي واحد علوم پزشکي تهران به عنوان يکي از برگزارکنندگان دوره هاي آموزشي تخصصي، اقدام به برگزاري برخي دوره هاي آموزشي الکترونيکي نموده است. در اين پژوهش سعي داشتيم که نقش هر يک از عوامل موثر در آموزش الکترونيکي را در ميزان موفقيت اين نوع آموزش مورد بررسي قرار دهيم.روش: در اين پژوهش توصيفي ميزان تاثير هريک از اين شش عامل از ديدگاه چهار گروه از شرکت کنندگان دوره ها، اساتيد، کارکنان و مديران جهاد دانشگاهي، با استفاده از پرسشنامه محقق ساخته شامل 39 سوال در مقياس ليکرت، در سال تحصيلي 90-1389 مورد بررسي قرار گرفته است. پرسشنامه از طريق پست الکترونيک براي 420 نفر ارسال شد و در مجموع 188 نفر در اين پژوهش مشارکت کردند. داده هاي جمع آوري شده با استفاده از نرم افزار SPSS و روش هاي آمار توصيفي و استنباطي تحليل شدند.نتايج: نتايج به دست آمده از ديدگاه چهار گروه مشارکت کننده بيانگر اهميت بالاي کليه عوامل مورد بررسي در پژوهش به ترتيب مديريت، محتواي آموزشي، امکانات مورد نياز، ياد دهنده، قوانين و مقررات و يادگيرنده مي باشد.نتيجه گيري: هرچند که تفاوت بين عوامل موثر ناچيز است، اما همت مضاعف مسوولان در برطرف کردن کاستي هاي و نقاط ضعف سه عامل اصلي و موثر مديريت، محتواي آموزشي و امکانات مورد نياز در موفقيت آموزش الکترونيک مورد نياز است.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

ناظری، ن.، و دری، س.، و آتشی، ع. (1396). بررسی عوامل موثر بر یادگیری الکترونیکی در رشته های علوم پزشکی. انفورماتیک سلامت و زیست پزشکی, 4(2 ), 98-107. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=323339



Vancouver : کپی

ناظری نجمه، دری سارا، آتشی علیرضا. بررسی عوامل موثر بر یادگیری الکترونیکی در رشته های علوم پزشکی. انفورماتیک سلامت و زیست پزشکی. 1396 [cited 2021December05];4(2 ):98-107. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=323339



IEEE : کپی

ناظری، ن.، دری، س.، آتشی، ع.، 1396. بررسی عوامل موثر بر یادگیری الکترونیکی در رشته های علوم پزشکی. انفورماتیک سلامت و زیست پزشکی, [online] 4(2 ), pp.98-107. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=323339.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 708 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی