6 SID.ir | برندسازي ايده ها: «صلح پايدار» به مثابه يکي از اصول گفتماني انقلاب اسلامي
برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
عنوان مقاله: 

برندسازي ايده ها: «صلح پايدار» به مثابه يکي از اصول گفتماني انقلاب اسلامي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 

برندسازي را عمدتا و البته تا حد زيادي به درستي در ذيل فعاليت هاي مرتبط با اقتصاد و تجارت، به ويژه اقتصاد و تجارت مبتني بر منطق بازار مورد ملاحظه قرار مي دهند. با اين حال رشد و گسترش روزافزون فنون و مهارت هاي برندسازي و آشکارشدن اهميت آن به عنوان مقوله اي مرتبط با ذات و ماهيت روابط انساني، موجب شده است که دانشوران حوزه برندسازي تلاشي را در جهت بسط دايره شمول نظام برندسازي آغاز کنند. تاکيد برندسازي شخصي طي دو سه دهه گذشته، چه در عرصه سياسي و چه در عرصه هاي هنري، ورزشي و مديريتي، نشانه هاي اين بسط و گسترش را آشکار ساخت. برندسازي شهر و کشور از منظر توريستي و گردشگري و حتي با رويکرد تقويت قدرت ملي در عرصه جهاني، امروز به امري متداول تبديل شده است. به نظر مي رسد مرحله نهايي اين روند، برندسازي ايده ها و افکار باشد که اگرچه هنوز در آغاز راه است اما سرعت بسط و گسترش آن بسيار زياد است. ما در اين مقاله و با عنايت به همين واقعيت، تلاش خواهيم کرد تا کوشش در راستاي بدل کردن ايده صلح پايدار را به عنوان يکي از مهم ترين مقومات گفتمان انقلاب اسلامي ايران به بحث بگذاريم. تمايزگفتمان حاکم بر انقلاب اسلامي ايران که آن را به يکي از مهم ترين و در عين حال مردمي ترين رويدادهاي تاريخ معاصر بدل کرد، در نوع متفاوت نگاهش به مقوله سياست و قدرت سياسي بود. آشتي دادن اخلاق با سياست که به سکه اي غير رايج در بازار مناسبات سياسي جديد بدل شده است، همان نقطه عطفي است که در عرصه بين المللي مي تواند با مقوله صلح پايدار پيوند بخورد. مدعاي ما در اين مقاله اين است که ايده صلح پايدار، مي تواند با استفاده از فنون برندسازي، به يکي از برندهاي قدرتمند گفتمان انقلاب اسلامي در سطح بين المللي تبديل شود.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 98
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی