برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

تحليل فراگيري افعال کمکي انگليسي در فارسي زبانان از منظر نظريه انتقال کامل/ دسترسي کامل

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشکده زبان‌های خارجی، دانشگاه یزد، یزد، ایران
 
چکیده: 

پژوهش حاضر، براي بررسي يادگيري افعال کمکي انگليسي در زبان آموزان فارسي زبان صورت گرفته است؛ بدين منظور، 34 زبان آموز سطح متوسط و 33 زبان آموز سطح پيشرفته انتخاب شدند. سطح توانايي اين فراگيران، با استفاده از آزمون هاي انتخاب صحيح و ترجمه سنجيده شد. اين زبان آموزان مشکلات زيادي در به کارگيري صورت هاي ساده و کامل فعل کمکي would داشتند. علاوه بر آن، عدم تمايز بين افعال کمکي اجباري should، must و have to را نيز مي توان يکي ديگر از مشکلات زبان آموزان به حساب آورد. از مقايسه اين دو گروه، مي توان نتيجه گرفت که ساختارهاي ربطي زبان انگليسي که در زبان فارسي وجود ندارند، براي زبان آموزان حتي در سطح هاي بالاتر هم مشکل آفرين اند. اين يافته ها با ادعاهاي مطرح شده در نظريه انتقال کامل/ دسترسي کامل تناقض دارند که مبني بر به کارگيري هم زمان زبان اول و قواعد زباني در سطوح اوليه آموزشي است.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
-
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 61
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی