4 SID.ir | ارزيابي برنامه درسي ملي تدوين شده جمهوري اسلامي ايران بر اساس ملاک هاي برگرفته از دانش نظري حوزه مطالعات برنامه درسي
برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

 
عنوان مقاله: 

ارزيابي برنامه درسي ملي تدوين شده جمهوري اسلامي ايران بر اساس ملاک هاي برگرفته از دانش نظري حوزه مطالعات برنامه درسي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش
 
چکیده: 

در اين مقاله کوشش بر آن بوده است تا تحليل و ارزيابي نقادانه برنامه درسي ملي تدوين شده جمهوري اسلامي ايران با توجه به ملاک هاي برگرفته از دانش نظري حوزه مطالعات برنامه درسي با تاکيد بر مباحث ديدگاه هاي برنامه درسي و برنامه درسي ملي، به منظور شناخت تفاوت ها، انحراف ها و کاستي هاي سند برنامه درسي ملي تدوين شده انجام پذيرد و توصيه هايي جهت بازنگري آن حاصل ايد. پژوهش از نظر ماهوي در گروه «پژوهش ارزشيابي» قرار مي گيرد و از نظر نوع پژوهش، «کاربردي» محسوب مي گردد. بررسي و ارزيابي انجام شده با توجه به ملاک هاي مورد نظر پژوهش در قالب شش مولفه تشکيل دهنده 1- هدف ها و ديگر عناصر اصلي برنامه درسي، 2- برداشت ها و مفهوم سازي ها از برنامه درسي ملي، 3- الزامات قبلي، زمينه سازي ها، شرايط پذيرش، 4- ويژگي هاي ساختاري و اجرايي، 5- توجه به برنامه ريزي درسي مبتني بر مدرسه و روند هاي نوآورانه و 6- توجه به حوزه ديدگاه هاي برنامه درسي صورت گرفته است و به دو سوال ويژه در نظر گرفته شده پژوهش پاسخ داده شده است.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
-
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  بازدید یکساله 201
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی