برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
تابستان 1395 , دوره  11 , شماره  41 ; از صفحه 65 تا صفحه 98 .
 
عنوان مقاله: 

ارزيابي برنامه درسي ملي تدوين شده جمهوري اسلامي ايران بر اساس ملاک هاي برگرفته از دانش نظري حوزه مطالعات برنامه درسي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش
 
چکیده: 

در اين مقاله کوشش بر آن بوده است تا تحليل و ارزيابي نقادانه برنامه درسي ملي تدوين شده جمهوري اسلامي ايران با توجه به ملاک هاي برگرفته از دانش نظري حوزه مطالعات برنامه درسي با تاکيد بر مباحث ديدگاه هاي برنامه درسي و برنامه درسي ملي، به منظور شناخت تفاوت ها، انحراف ها و کاستي هاي سند برنامه درسي ملي تدوين شده انجام پذيرد و توصيه هايي جهت بازنگري آن حاصل ايد. پژوهش از نظر ماهوي در گروه «پژوهش ارزشيابي» قرار مي گيرد و از نظر نوع پژوهش، «کاربردي» محسوب مي گردد. بررسي و ارزيابي انجام شده با توجه به ملاک هاي مورد نظر پژوهش در قالب شش مولفه تشکيل دهنده 1- هدف ها و ديگر عناصر اصلي برنامه درسي، 2- برداشت ها و مفهوم سازي ها از برنامه درسي ملي، 3- الزامات قبلي، زمينه سازي ها، شرايط پذيرش، 4- ويژگي هاي ساختاري و اجرايي، 5- توجه به برنامه ريزي درسي مبتني بر مدرسه و روند هاي نوآورانه و 6- توجه به حوزه ديدگاه هاي برنامه درسي صورت گرفته است و به دو سوال ويژه در نظر گرفته شده پژوهش پاسخ داده شده است.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

سلسبیلی، ن. (1395). ارزیابی برنامه درسی ملی تدوین شده جمهوری اسلامی ایران بر اساس ملاک های برگرفته از دانش نظری حوزه مطالعات برنامه درسی. مطالعات برنامه درسی, 11(41 ), 65-98. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=323177



Vancouver : کپی

سلسبیلی نادر. ارزیابی برنامه درسی ملی تدوین شده جمهوری اسلامی ایران بر اساس ملاک های برگرفته از دانش نظری حوزه مطالعات برنامه درسی. مطالعات برنامه درسی. 1395 [cited 2021October20];11(41 ):65-98. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=323177



IEEE : کپی

سلسبیلی، ن.، 1395. ارزیابی برنامه درسی ملی تدوین شده جمهوری اسلامی ایران بر اساس ملاک های برگرفته از دانش نظری حوزه مطالعات برنامه درسی. مطالعات برنامه درسی, [online] 11(41 ), pp.65-98. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=323177.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 624 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی