برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

بررسي تاثيرات مستقيم و غير مستقيم عناصر بازاريابي رابطه اي بر وفاداري ورزشکاران به باشگاه هاي ورزشي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه تربیت بدنی، دانشگاه اصفهان
 
چکیده: 
وفاداري ورزشکاران به عنوان يکي از عوامل حياتي در موفقيت باشگاه هاي ورزشي مورد توجه قرار گرفته است. هدف کلي تحقيق بررسي تاثيرات مستقيم و غير مستقيم عناصر بازاريابي رابطه اي از قبيل اعتماد، رضايت مندي و تعهد بر وفاداري فوتباليست هاي شاغل در ليگ برتر ايران بود. دراين خصوص مدلي از بررسي روابط علي ميان پيش زمينه ها و پيامد بازاريابي رابطه اي ارائه شد. پژوهش از نظر هدف کاربردي و با توجه به نحوه گردآوري داده ها از نوع تحقيقات توصيفي پيمايشي است. جامعه آماري کليه فوتباليست هاي شاغل در ليگ برتر فوتبال ايران در سال 1392 بودندکه تعداد آنان طبق آمار 547 نفر برآورد شد. حجم نمونه شامل 121 فوتباليست بود که به صورت تصادفي در دسترس انتخاب شدند. براي گردآوري اطلاعات از پرسشنامه استفاده شد. روايي تحقيق با استفاده از روايي همگرا و واگرا تاييد شد و پايايي آن با استفاده از ضريب آلفاي کرونباخ (0.87) بدست آمد و پايايي ترکيبي تاييد شد. يافته ها نشان دهنده تاثير غيرمستقيم اعتماد از طريق متغيرهاي رضايتمندي و تعهد بر وفاداري ورزشکاران نسبت به باشگاههاي شاغل در آن است، به علاوه با توجه به نتايج تحقيق اعتماد هم به طور مستقيم و هم غير مستقيم از طريق رضايتمندي بر ميزان تعهد ورزشکاران تاثير گذار است، نتايج نشان داد که رضايتمندي هم به صورت مستقيم و هم غير مستقيم از طريق تعهد بر وفاداري ورزشکاران تاثير گذار است.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

نادریان، م.، و رهبری، س. (1393). بررسی تاثیرات مستقیم و غیر مستقیم عناصر بازاریابی رابطه ای بر وفاداری ورزشکاران به باشگاه های ورزشی. تحقیقات بازاریابی نوین, 4(3 (پیاپی 14) ), 149-160. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=321161



Vancouver : کپی

نادریان مسعود، رهبری سمیه. بررسی تاثیرات مستقیم و غیر مستقیم عناصر بازاریابی رابطه ای بر وفاداری ورزشکاران به باشگاه های ورزشی. تحقیقات بازاریابی نوین. 1393 [cited 2022January21];4(3 (پیاپی 14) ):149-160. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=321161



IEEE : کپی

نادریان، م.، رهبری، س.، 1393. بررسی تاثیرات مستقیم و غیر مستقیم عناصر بازاریابی رابطه ای بر وفاداری ورزشکاران به باشگاه های ورزشی. تحقیقات بازاریابی نوین, [online] 4(3 (پیاپی 14) ), pp.149-160. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=321161.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 115 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی