برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

رفتار هم خلقي ارزش مشتري و تاثير آن بر مشتري مداري

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه یزد
 
چکیده: 
هم خلقي ارزش نتيجه ترکيب تلاش هاي شرکت، کارکنان، مشتريان، سهامداران و... است. مشترياني که وارد فرآيند هم خلقي ارزش مي شوند داراي رفتار هم خلقي ارزش مشتري مي باشند. در اين مقاله نشان داده شده، رفتار هم خلقي ارزش مشتري از دو بعد اصلي رفتار شهروندي مشتري و رفتار مشارکتي مشتري تشکيل شده است. اين دو بعد اصلي هرکدام شامل چهار بعد فرعي مي باشد. هدف اين پژوهش رتبه بندي عناصر رفتار هم خلقي ارزش مشتري با تکنيک ANP (نرم افزارDecision Super) و سنجيدن اثرگذاري رفتار هم خلقي ارزش مشتري بر قابليت مشتري مداري و خدمات رساني شرکت ها (سازمان ها) در قالب يک مدل با نرم افزار Smart Pls مي باشد. جامعه آماري اين تحقيق را هنرآموزان موسسات هنر و معماري و دانشجويان آموزشگاه هاي زبان شهرستان يزد تشکيل مي دهند.در اين تحقيق براي رتبه بندي عناصر رفتار همخلقي ارزش مشتري از رويکرد ANP و براي بررسي فرضيات تحقيق از مدل يابي معادلات ساختاري استفاده شده است. روش اين تحقيق از نوع توصيفي- پيمايشي واز نظر هدف کاربردي مي باشد. ابزار جمع آوري داده ها پرسش نامه است. نتايج نشان داد که رفتار هم خلقي ارزش بر قابليت مشتري مداري و خدمات رساني موسسات اثر گذار است. بين عناصر رفتار هم خلقي ارزش، رفتار شهروندي مشتري، در بين اجزاي رفتار شهروندي، هواداري و در بين اجزاي رفتار مشارکتي، به اشتراک گذاشتن اطلاعات مهم تر است.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
-
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

طباطبایی نسب، س.، و حدادیان، س. (1393). رفتار هم خلقی ارزش مشتری و تاثیر آن بر مشتری مداری. تحقیقات بازاریابی نوین, 4(3 (پیاپی 14) ), 89-106. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=321154



Vancouver : کپی

طباطبایی نسب سیدمحمد، حدادیان سیما. رفتار هم خلقی ارزش مشتری و تاثیر آن بر مشتری مداری. تحقیقات بازاریابی نوین. 1393 [cited 2021December07];4(3 (پیاپی 14) ):89-106. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=321154



IEEE : کپی

طباطبایی نسب، س.، حدادیان، س.، 1393. رفتار هم خلقی ارزش مشتری و تاثیر آن بر مشتری مداری. تحقیقات بازاریابی نوین, [online] 4(3 (پیاپی 14) ), pp.89-106. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=321154.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 360 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی