نسخه جدید سایت SID.ir

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
تابستان 1396 , دوره  6 , شماره  2 ; از صفحه 44 تا صفحه 63 .
 
عنوان مقاله: 

اثربخشي آموزش مهارت هاي اجتماعي در انگيزش و پيشرفت تحصيلي دانش آموزان دختر مقطع متوسطه شهر تهران

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه علامه طباطبایی
 
چکیده: 
هدف از اجراي پ‍ژوهش بررسي اثر بخشي آموزش مهارت هاي اجتماعي بر بهبود عملکرد تحصيلي دانش آموزان شهر تهران بود. با روش پژوهشي نيمه آزمايشي با طرح پيش آزمون- پس آزمون از بين کليه دانش آموزان پايه دوم دبيرستان دختران منطقه 18 شهر تهران که مشغول به تحصيل در سال تحصيلي 94-93 بودند تعداد 30 نفر از دانش آموزان پايه دوم از طريق نمونه گيري تصادفي ساده انتخاب شده و به صورت تصادفي به دو گروه آزمايش و کنترل تقسيم شدند. ابتدا بر روي دوگروه پرسش نامه انگيزش پيشرفت هرمنس اجرا شد، و معدل نوبت اول افراد مشخص شد، سپس بر گروه آزمايش برنامه آموزشي مهارت هاي اجتماعي طي هشت جلسه يک ساعته انجام و گروه کنترل هيچ برنامه آموزشي دريافت نکردند، در پايان مجددا پرسشنامه انگيزش پيشرفت هرمنس اجرا و معدل نوبت دوم مقايسه شد. براي تجزيه و تحليل داده ها از آزمون تحليل کواريانس (ANCOVA) استفاده شد. نتايج نشان داد، انگيزش و پيشرفت تحصيلي، گروه آزمايش از دانش آموزان که تحت تاثير آموزش مهارت هاي اجتماعي قرار گرفته اند نسبت به گروه کنترل، بيشتر است. از يافته هاي اين پژوهش مي توان براي بهبود پيشرفت تحصيلي و انگيزش پيشرفت دانش آموزان استفاده کرد. بنابراين مي توان گفت، هدف همه فعاليت هاي آموزشي بهبود انگيزش پيشرفت و پيشرفت تحصيلي دانش آموزان است که در سايه آموزش مهارت هاي اجتماعي مي تواند افزايش معناداري داشته باشد.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
  • ندارد
 
طرح های مرتبط: 
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

رادمنش، ع.، و سعدی پور، ا. (1396). اثربخشی آموزش مهارت های اجتماعی در انگیزش و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر مقطع متوسطه شهر تهران. روانشناسی مدرسه, 6(2 ), 44-63. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=320212



Vancouver : کپی

رادمنش عصمت، سعدی پور اسماعیل. اثربخشی آموزش مهارت های اجتماعی در انگیزش و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر مقطع متوسطه شهر تهران. روانشناسی مدرسه. 1396 [cited 2022May28];6(2 ):44-63. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=320212



IEEE : کپی

رادمنش، ع.، سعدی پور، ا.، 1396. اثربخشی آموزش مهارت های اجتماعی در انگیزش و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر مقطع متوسطه شهر تهران. روانشناسی مدرسه, [online] 6(2 ), pp.44-63. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=320212.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 651 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی