5 SID.ir | مطالعه سهولت يادگيري اصطلاحات انگليسي معادل، مشابه و متفاوت با زبان اول در ميان دانش آموزان دبيرستان
برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
عنوان مقاله: 

مطالعه سهولت يادگيري اصطلاحات انگليسي معادل، مشابه و متفاوت با زبان اول در ميان دانش آموزان دبيرستان

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه محقق اردبیلی
 
چکیده: 

تعداد زيادي از واژگان زبان انگليسي به دليل داشتن دو يا چند معني دانش آموزان را در يادگيري دچار چالش مي نمايند. زماني که اين دسته از واژه ها در قالب عبارات يا اصطلاحات مورد استفاده قرار گيرند يافتن معني صحيح براي دانش آموزان دشوارتر مي گردد. به منظور يافتن روش و ترتيب تدريس موثر، در اين مطالعه يادگيري سه نوع اصطلاح معادل، مشابه، متفاوت انگليسي تعداد 54 دانش آموز سطح پيشرفته و متوسط زبان انگليسي که شامل 28 دانش آموز در سطح پيشرفته و 26 دانش آموز در سطح متوسط بودند مورد مطالعه قرار گرفته است. به اين منظور دانش آموزان هر سطح به صورت تصادفي به دو گروه آزمايشي و شاهد تقسيم شدند. در ابتدا از هر چهار گروه يک تست پيش آزمون که شامل اصطلاحات بود گرفته شد. سپس، گروه هاي آزمايشي تمرين هايي را به شکل مکالمه هاي کوتاه دريافت ولي گروه هاي شاهد هيچ تمريني دريافت نکردند. در جلسه پاياني مجددا يک تست پس آزمون فوري از هر چهار گروه گرفته شد و بعد از يک ماه همان آزمون به صورت پس آزمون تاخيري تکرار شد. داده هاي بدست آمده با استفاده از روش هاي آماري تحليل واريانس با اندازه گيري تکراري و آزمون تي جفتي مورد تحليل قرار گرفتند. نتايج بدست آمده نشان داد که در هر چهارگروه و در هر دو تست درک مطلب و ترجمه و در هر سه آزمون برگزار شده، بيشترين يادگيري متعلق به اصطلاحات معادل و به دنبال آن اصطلاحات مشابه بود و اصطلاحات متفاوت دشوارترين براي يادگيري بودند. به علاوه، دانش آموزان در کليه آزمون ها و گروه ها در درک مفهوم اصطلاحات بهتر از ترجمه و بيان آنها عمل کردند.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
-
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 137
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی