برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
1396 , دوره  8 , شماره  4 ; از صفحه 13 تا صفحه 36 .
 
عنوان مقاله: 

اثربخشي نوروفيدبک در ترکيب با بازي هاي شناختي بر کاهش علائم سلوک کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه/بيش فعالي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه خلیج فارس
 
چکیده: 

اين پژوهش با هدف مطالعه اثربخشي نوروفيدبک با بازي هاي شناختي بر کاهش مشکلات سلوک کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه همراه با بيش فعالي صورت گرفت. روش پژوهش از نوع شبه آزمايشي با طرح پيش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل بود. تعداد 20 نفر از دانش آموزان پسر مبتلا به اختلال نقص توجه/بيش فعالي به شيوه نمونه گيري هدفمند در دو گروه آزمايش (ميانگين سني 10.2 و انحراف معيار 1.03) و کنترل (ميانگين سني 9.2 و انحراف معيار 0.91) به تصادف گمارده شدند. کليه آزمودني ها قبل و بعد از درمان با مقياس تشخيصي اختلال بيش فعالي- کم توجهي کودکان کانرز بزرگسالان (فرم والد و فرم معلم) در دو مرحله (پيش آزمون و پس آزمون) ارزيابي شدند. تحليل داده ها با آزمون تحليل کوواريانس بيانگر تغييرات نمرات شرکت کنندگان از پيش آزمون به پس آزمون است. به نحوي که آموزش نوروفيدبک در ترکيب با بازي هاي شناختي باعث بهبود مشکلات سلوک کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه همراه با بيش فعالي شده است (P<0.01). اين تحقيق نشان داد که ميانگين اندازه اثر 20 جلسه آموزش نوروفيدبک در ترکيب با بازي هاي شناختي بر کاهش مشکلات سلوک به ميزان 37 درصد بوده است.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 196
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی