نسخه جدید سایت SID.ir

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
1396 , دوره  8 , شماره  4 ; از صفحه 1 تا صفحه 12 .
 
عنوان مقاله: 

اثربخشي بازي با کلمات احساسي بر مهارت هاي اجتماعي دانش آموزان مبتلا به ناتواني يادگيري

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشکده علوم اجتماعی، دانشگاه رازی
 
چکیده: 
ناتواني يادگيري، تاخير يا نقص در توانايي فراگيري مهارت هاي تحصيلي اساسي با توجه به سن، آموزش و مقياس هوش مي باشد. يکي از مشکلات افراد داراي ناتواني يادگيري، مسائل مربوط به مهارت هاي اجتماعي است. هدف پژوهش حاضر اثربخشي بازي با کلمات احساسي بر مهارت هاي اجتماعي دانش آموزان مبتلا به ناتواني يادگيري مي باشد. پژوهش حاضر نيمه تجربي با طرح پيش آزمون- پس آزمون است. جامعه آماري شامل کليه دانش آموزان دختر پايه دوم تا ششم داراي ناتواني يادگيري شهر کرمانشاه بود که نمونه اي به حجم 24 نفر به صورت تصادفي انتخاب، و به دو گروه آزمايش و کنترل گمارده شدند. ابزار پژوهش پرسشنامه مهارت اجتماعي ماتسون (1983) بود. گروه آزمايش به مدت 8 جلسه (هر جلسه 30 دقيقه )، و دو بار در هفته به بازي کلمات احساسي پرداختند. نتايج تحليل کوواريانس نشان داد بازي با کلمات احساسي موجب بهبود مهارت هاي اجتماعي اين کودکان شده است (P<0.001). نتايج پژوهش حاضر نشان داد بازي با کلمات احساسي مي تواند به عنوان يکي از روش هاي مناسب در کمک به دانش آموزان داراي اختلال يادگيري جهت بهبود مهارت هاي اجتماعي کمک کند. اين نوع از بازي درماني به افراد در ابراز مناسب هيجان ها، شناخت و همچنين کاربرد آن ها به شکلي مناسب در ارتباط با افراد و همسالان ياري مي رساند.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
  • ندارد
 
طرح های مرتبط: 
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

شلانی، ب.، و انصاری، م.، و آبباریکی، ا. (1396). اثربخشی بازی با کلمات احساسی بر مهارت های اجتماعی دانش آموزان مبتلا به ناتوانی یادگیری. پژوهش های کاربردی روانشناختی (روانشناسی و علوم تربیتی), 8(4 ), 1-12. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=320072



Vancouver : کپی

شلانی بیتا، انصاری مصطفی، آبباریکی اکرم. اثربخشی بازی با کلمات احساسی بر مهارت های اجتماعی دانش آموزان مبتلا به ناتوانی یادگیری. پژوهش های کاربردی روانشناختی (روانشناسی و علوم تربیتی). 1396 [cited 2022May28];8(4 ):1-12. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=320072



IEEE : کپی

شلانی، ب.، انصاری، م.، آبباریکی، ا.، 1396. اثربخشی بازی با کلمات احساسی بر مهارت های اجتماعی دانش آموزان مبتلا به ناتوانی یادگیری. پژوهش های کاربردی روانشناختی (روانشناسی و علوم تربیتی), [online] 8(4 ), pp.1-12. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=320072.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 309 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی