برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
1395 , دوره  7 , شماره  1 ; از صفحه 41 تا صفحه 56 .
 
عنوان مقاله: 

بررسي و مقايسه يادگيري ضمني و پيشرفت تحصيلي در کلاس هاي چندپايه دوره ابتدايي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه تهران
 
چکیده: 

با توجه به تعاملات موجود در کلاس هاي چند پايه، هدف تحقيق حاضر مقايسه ترکيب هاي متفاوت کلاسي در سه گروه از دانش آموزان کلاس چهارم چند پايه از نظر ميزان يادگيري ضمني با پيشرفت تحصيلي است. جامعه آماري پژوهش کليه دانش آموزان پايه چهارم ابتدايي دبستان هاي دولتي شهرستان پيرانشهر بودند که سه گروه 16 نفري متشکل از 8 دختر و 8 پسر به صورت نمونه گيري تصادفي انتخاب شدند. تحقيق به شيوه علي- مقايسه اي انجام شد. براي جمع آوري داده ها از چهار آزمون محقق ساخته در دروس رياضي و علوم پايه هاي چهارم و پنجم استفاده شد. داده هاي گردآوري شده با کمک شاخص هاي آمار توصيفي، همچنين تحليل واريانس يک راهه و آزمون تعقيبي شفه تجزيه و تحليل شد. يافته ها نشان داد که بين پيشرفت تحصيلي دانش آموزان کلاس هاي چند پايه تفاوت معنادار وجود ندارد. يافته هاي ديگر تحقيق نشان داد که بين ميزان يادگيري ضمني در سه گروه تفاوت معناداري وجود دارد و اين تفاوت به نفع دانش آموزان گروه چهارم با پنجم است. همچنين بين پيشرفت تحصيلي ناشي از يادگيري ضمني در دختران و پسران تفاوت معناداري مشاهده نشد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

خاکزاد، ف.، و دهقانی، م.، و رزی، ج. (1395). بررسی و مقایسه یادگیری ضمنی و پیشرفت تحصیلی در کلاس های چندپایه دوره ابتدایی. پژوهش های کاربردی روانشناختی (روانشناسی و علوم تربیتی), 7(1 ), 41-56. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=319989



Vancouver : کپی

خاکزاد فاروق، دهقانی مرضیه، رزی جمال. بررسی و مقایسه یادگیری ضمنی و پیشرفت تحصیلی در کلاس های چندپایه دوره ابتدایی. پژوهش های کاربردی روانشناختی (روانشناسی و علوم تربیتی). 1395 [cited 2021July30];7(1 ):41-56. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=319989



IEEE : کپی

خاکزاد، ف.، دهقانی، م.، رزی، ج.، 1395. بررسی و مقایسه یادگیری ضمنی و پیشرفت تحصیلی در کلاس های چندپایه دوره ابتدایی. پژوهش های کاربردی روانشناختی (روانشناسی و علوم تربیتی), [online] 7(1 ), pp.41-56. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=319989.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 453 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی