برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
زمستان 1396 , دوره  7 , شماره  2 ; از صفحه 40 تا صفحه 54 .
 
عنوان مقاله: 

تاثير کاربرد موسيقي در بهبود عملکرد خواندن و نوشتن دانش آموزان مبتلا به اختلالات يادگيري

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه علوم تربیتی، واحد بندرگز، دانشگاه آزاد اسلامی، بندرگز، ایران
 
چکیده: 

تحقيق حاضر با هدف بررسي کاربرد موسيقي در بهبود عملکرد خواندن و نوشتن دانش آموزان مبتلا به اختلال هاي يادگيري صورت گرفت. اين پژوهش تجربي با روش پيش آزمون - پس آزمون با گروه شاهد بود. بدين منظور 30 نفر بعنوان نمونه به روش تصادفي ساده انتخاب شدند. ابزار پژوهش، آزمون اختلال نوشتن فلاح چاي، آزمون اختلال خواندن استنفورد- بينه بود. برنامه کاربرد موسيقي (با کلام و بي کلام) در11جلسه (45 دقيقه اي) مدت پنج هفته متوالي به دانش آموزان ارائه گرديد. گروه شاهد در معرض هيچ مداخله اي قرار نگرفت. داده هاي به دست آمده با استفاده از آزمون کوواريانس تجزيه و تحليل شد. يافته ها نشان دادکاربرد موسيقي در بهبود عملکرد خواندن دانش آموزان مبتلا به اختلال هاي يادگيري تاثير مثبت و معناداري دارد. کاربرد موسيقي در بهبود عملکرد نوشتن دانش آموزان مبتلا به اختلال هاي يادگيري تاثير مثبت و معناداري دارد. در نتيجه کاربرد موسيقي در بهبود عملکرد خواندن و نوشتن دانش آموزان مبتلا به اختلال يادگيري موثر است.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

صیدانلو، ت.، و باقرپور، م. (1396). تاثیر کاربرد موسیقی در بهبود عملکرد خواندن و نوشتن دانش آموزان مبتلا به اختلالات یادگیری. ناتوانی های یادگیری, 7(2 ), 40-54. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=319666



Vancouver : کپی

صیدانلو توران، باقرپور معصومه. تاثیر کاربرد موسیقی در بهبود عملکرد خواندن و نوشتن دانش آموزان مبتلا به اختلالات یادگیری. ناتوانی های یادگیری. 1396 [cited 2021September18];7(2 ):40-54. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=319666



IEEE : کپی

صیدانلو، ت.، باقرپور، م.، 1396. تاثیر کاربرد موسیقی در بهبود عملکرد خواندن و نوشتن دانش آموزان مبتلا به اختلالات یادگیری. ناتوانی های یادگیری, [online] 7(2 ), pp.40-54. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=319666.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 1621 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی