برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
پاييز 1396 , دوره  7 , شماره  1 ; از صفحه 26 تا صفحه 41 .
 
عنوان مقاله: 

اثربخشي آموزش حل مساله رياضي با روش بازي بر انگيزش دروني حل مساله در دانش آموزان مبتلا به اختلال يادگيري رياضي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه سمنان
 
چکیده: 

يکي از مشکلات دانش آموزان مبتلا به اختلال يادگيري رياضي کمبود يا عدم انگيزش براي حل مساله رياضي است. هدف پژوهش حاضر بررسي اثربخشي آموزش حل مساله رياضي با روش بازي بر انگيزش دروني حل مساله در دانش آموزان مبتلا به اختلال ياد گيري رياضي بود. روش پژوهش آزمايشي با طرح پس آزمون با گروه گواه بود. جامعه اين مطالعه شامل تمام دانش آموزان دختر و پسر مبتلا به اختلال يادگيري رياضي شهر تربت حيدريه در سال تحصيلي 95-1394بود. نمونه شامل 32دانش آموز دختر و پسر مبتلا به اختلال يادگيري رياضي بود که به روش نمونه گيري خوشه اي تک مرحله انتخاب شدند و به صورت تصادفي به دو گروه آزمايش و گواه گمارده شدند. ابزار پژوهش شامل آزمون هوش وکسلر براي کودکان، آزمون تشخيصي کي مت و پرسش نامه معلم ساخته انگيزش دروني و علاقه به حل مساله بود. کودکان گروه آزمايش 8 جلسه يک ساعته آموزش حل مساله رياضي مبتني بر بازي را دريافت کرد، در حالي که گروه گواه مداخله اي را دريافت نکرد. پس آزمون روي هر دو گروه اجرا شد. براي تحليل نتايج از آزمون تحليل کواريانس تک متغيري استفاده شد. نتايج تحليل نشان داد که آموزش حل مساله رياضي با روش بازي بر انگيزش دروني حل مساله دانش آموزان مبتلا به اختلال رياضي موثر بود، لذا اين روش مي تواند به عنوان يک روش مداخله مناسب براي افزايش انگيزش نسبت به حل مساله رياضي به کار رود.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

بیگدلی، ا.، و عبدالحسین زاده، ع.، و محمدی فر، م.، و رضایی، ع. (1396). اثربخشی آموزش حل مساله ریاضی با روش بازی بر انگیزش درونی حل مساله در دانش آموزان مبتلا به اختلال یادگیری ریاضی. ناتوانی های یادگیری, 7(1 ), 26-41. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=319631



Vancouver : کپی

بیگدلی ایمان اله، عبدالحسین زاده عباس، محمدی فر محمدعلی، رضایی علی محمد. اثربخشی آموزش حل مساله ریاضی با روش بازی بر انگیزش درونی حل مساله در دانش آموزان مبتلا به اختلال یادگیری ریاضی. ناتوانی های یادگیری. 1396 [cited 2021November28];7(1 ):26-41. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=319631



IEEE : کپی

بیگدلی، ا.، عبدالحسین زاده، ع.، محمدی فر، م.، رضایی، ع.، 1396. اثربخشی آموزش حل مساله ریاضی با روش بازی بر انگیزش درونی حل مساله در دانش آموزان مبتلا به اختلال یادگیری ریاضی. ناتوانی های یادگیری, [online] 7(1 ), pp.26-41. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=319631.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 659 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی