برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
پاييز 1396 , دوره  7 , شماره  1 ; از صفحه 26 تا صفحه 41 .
 
عنوان مقاله: 

اثربخشي آموزش حل مساله رياضي با روش بازي بر انگيزش دروني حل مساله در دانش آموزان مبتلا به اختلال يادگيري رياضي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه سمنان
 
چکیده: 

يکي از مشکلات دانش آموزان مبتلا به اختلال يادگيري رياضي کمبود يا عدم انگيزش براي حل مساله رياضي است. هدف پژوهش حاضر بررسي اثربخشي آموزش حل مساله رياضي با روش بازي بر انگيزش دروني حل مساله در دانش آموزان مبتلا به اختلال ياد گيري رياضي بود. روش پژوهش آزمايشي با طرح پس آزمون با گروه گواه بود. جامعه اين مطالعه شامل تمام دانش آموزان دختر و پسر مبتلا به اختلال يادگيري رياضي شهر تربت حيدريه در سال تحصيلي 95-1394بود. نمونه شامل 32دانش آموز دختر و پسر مبتلا به اختلال يادگيري رياضي بود که به روش نمونه گيري خوشه اي تک مرحله انتخاب شدند و به صورت تصادفي به دو گروه آزمايش و گواه گمارده شدند. ابزار پژوهش شامل آزمون هوش وکسلر براي کودکان، آزمون تشخيصي کي مت و پرسش نامه معلم ساخته انگيزش دروني و علاقه به حل مساله بود. کودکان گروه آزمايش 8 جلسه يک ساعته آموزش حل مساله رياضي مبتني بر بازي را دريافت کرد، در حالي که گروه گواه مداخله اي را دريافت نکرد. پس آزمون روي هر دو گروه اجرا شد. براي تحليل نتايج از آزمون تحليل کواريانس تک متغيري استفاده شد. نتايج تحليل نشان داد که آموزش حل مساله رياضي با روش بازي بر انگيزش دروني حل مساله دانش آموزان مبتلا به اختلال رياضي موثر بود، لذا اين روش مي تواند به عنوان يک روش مداخله مناسب براي افزايش انگيزش نسبت به حل مساله رياضي به کار رود.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 457
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی