برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
پاييز 1395 , دوره  20 , شماره  80 ; از صفحه 121 تا صفحه 149 .
 
عنوان مقاله: 

تاکسنومي استراتژي هاي انتخاب تامين کننده و عملکرد کسب و کار آنها (مورد مطالعه: شرکت هاي کاشي و سراميک)

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه مدیریت، دانشگاه فردوسی مشهد
 
چکیده: 

هدف تحقيق حاضر شناسايي خوشه ها، ابعاد و مولفه هاي انتخاب تامين کننده براي شرکت هاي کاشي و سراميک در ايران مي باشد. به اين منظور معيارهاي انتخاب تامين کننده که بيشترين فراواني را در بين معيارهاي مطرح شده در مطالعات گذشته را داشته اند، مبناي تعريف ابعاد مورد نظر قرار گرفتند. در اين تحقيق، 86 شرکت کاشي و سراميک در ايران انتخاب گرديدند و ابتدا با استفاده از تحليل خوشه اي به خوشه بندي شرکت هاي مزبور پرداخته شد و سپس با استفاده از تحليل تشخيصي ترکيب خطي مناسب از اين ابعاد تعيين گرديد. نتايج نشان داد که شرکت-هاي کاشي و سراميک در ايران را مي توان در سه خوشه از نظر معيارهاي انتخاب تامين کننده قرار داد و استراتژي هاي غالب مورد استفاده توسط شرکت هاي کاشي و سراميک در ايران جهت انتخاب تامين کننده مناسب در يک صفحه روي دو بعد «تکنولوژي- کيفيت» و «هزينه» قابل ارائه مي باشد. همچنين در اين تحقيق عملکرد کسب و کار اين شرکت ها مورد بررسي قرار گرفت و نتايج نشان داد که سه خوشه استخراج شده از شرکت هاي کاشي، از نظر عملکرد کلي کسب و کار تفاوت معني داري با يکديگر دارند.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
Cite:
APA : کپی

خریدار، ف.، و پویا، ع. (1395). تاکسنومی استراتژی های انتخاب تامین کننده و عملکرد کسب و کار آنها (مورد مطالعه: شرکت های کاشی و سرامیک). پژوهشنامه بازرگانی, 20(80 ), 121-149. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=319529



Vancouver : کپی

خریدار فاطمه، پویا علیرضا. تاکسنومی استراتژی های انتخاب تامین کننده و عملکرد کسب و کار آنها (مورد مطالعه: شرکت های کاشی و سرامیک). پژوهشنامه بازرگانی. 1395 [cited 2021April18];20(80 ):121-149. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=319529



IEEE : کپی

خریدار، ف.، پویا، ع.، 1395. تاکسنومی استراتژی های انتخاب تامین کننده و عملکرد کسب و کار آنها (مورد مطالعه: شرکت های کاشی و سرامیک). پژوهشنامه بازرگانی, [online] 20(80 ), pp.121-149. Available at: <https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=319529>.



 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

 
بازدید یکساله 63 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی