برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
تابستان 1396 , دوره  7 , شماره  20 ; از صفحه 33 تا صفحه 56 .
 
عنوان مقاله: 

بازنمايي تجارب زيسته دانشجويان تحصيلات تکميلي رشته علوم تربيتي در ارتباط با پديده تغيير رشته (مطالعه اي پديدارشناسي)

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه بوعلی سینای همدان
 
چکیده: 

در اين پژوهش، تجربه زيسته دانشجوياني که تغيير رشته داده اند و در دوره کارشناسي ارشد به رشته علوم تربيتي (گرايش هاي مختلف) وارد شده اند، بررسي شده است. پژوهش در چهارچوب رويکرد کيفي و به روش پديدارشناسي، اجرا و از مصاحبه نيمه ساختاريافته براي گرد آوري داده ها استفاده شده است. جامعه پژوهش شامل همه دانشجوياني است که پديده تغيير رشته را تجربه کرده و در دانشگاه بوعلي همدان در رشته علوم تربيتي تحصيل مي کنند. نمونه پژوهش شامل 8 نفر از دانشجويان مذکور است که بر اساس منطق نمونه گيري در پژوهش پديدارشناسي به صورت هدفمند و قاعده اشباع تعيين انتخاب شد. بر اساس يافته ها 12 مقوله جزئي از اطلاعات ارائه شده توسط مشارکت کنندگان استخراج شد که در تصميم آنها براي تغيير رشته تحصيلي نقش داشته است. اين زيرمقوله ها، در سه مقوله کلي شامل: عوامل اقتصادي، ويژگي هاي رشته قبلي و فعلي و علايق و ويژگي هاي فردي، طبقه بندي شد. درمجموع، نتايج نشان داد که دانشجويان از انتخاب خود و ورود به رشته علوم تربيتي نسبتا راضي بوده اند.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

معروفی، ی.، و آداک، م. (1396). بازنمایی تجارب زیسته دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشته علوم تربیتی در ارتباط با پدیده تغییر رشته (مطالعه ای پدیدارشناسی). مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی, 7(20 ), 33-56. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=319487



Vancouver : کپی

معروفی یحیی، آداک موسی. بازنمایی تجارب زیسته دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشته علوم تربیتی در ارتباط با پدیده تغییر رشته (مطالعه ای پدیدارشناسی). مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی. 1396 [cited 2021October21];7(20 ):33-56. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=319487



IEEE : کپی

معروفی، ی.، آداک، م.، 1396. بازنمایی تجارب زیسته دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشته علوم تربیتی در ارتباط با پدیده تغییر رشته (مطالعه ای پدیدارشناسی). مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی, [online] 7(20 ), pp.33-56. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=319487.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 207 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی