برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

کاربست آميخته بازاريابي در کاخ موزه هاي تهران مطالعه موردي: مجموعه هاي فرهنگي تاريخي سعدآباد، نياوران و کاخ گلستان

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 
هدف: پژوهش حاضر به تعيين ميزان کاربست آميخته بازاريابي در کاخ موزه هاي تهران (گلستان، سعدآباد و نياوران) پرداخته است.روش پژوهش: پژوهش حاضر پيمايشي-تحليلي است و جامعه آماري آن از بازديدکنندگان و کارکنان کاخ موزه هاي بررسي شده انتخاب شدند. تعداد 386 نفر بازديدکننده و 102 نفر از کارکنان در کاخ موزه هاي سعدآباد، نياوران و کاخ گلستان بر اساس نمونه گيري طبقه اي انتخاب شدند. ابزار گردآوري داده ها پرسش نامه محقق ساخته است.يافته ها: با توجه به يافته ها، ميانگين کاربست آميخته بازاريابي از ديدگاه بازديدکنندگان کاخ موزه ها 113.59، و از ديدگاه کارکنان 125.76 بود که هر دو ميانگين از حد متوسط بالاتر است. از بين هفت مولفه آميخته بازاريابي از لحاظ ميزان کاربست از ديدگاه بازديدکنندگان و کارکنان، مولفه شواهد فيزيکي (به ترتيب با ميانگين هاي 31.99 و 32.47) به طور معنا داري بيش از ساير مولفه هاست و مولفه فرآيند (به ترتيب با ميانگين هاي 6.42 و 7.36) کمترين ميانگين را دارد.نتيجه گيري: کاربست آميخته بازاريابي با توجه به بالاتربودن ميانگين هاي به دست آمده از حد متوسط، شرايط مطلوبي را نشان مي دهد. با توجه به غناي بي بديل گنجينه هاي موزه اي ايران و اهميت اين مجموعه ها در شناساندن پيشينه تاريخي کشور، اين يافته ها نکات اميدبخشي دربردارد که آينده مناسبي را براي ترويج آشنايي و بازديد گردشگران داخلي و خارجي از نقاط ديدني ايران ترسيم مي کند.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

حریری، ن.، و علیین، م.، و اباذری، ز. (1396). کاربست آمیخته بازاریابی در کاخ موزه های تهران مطالعه موردی: مجموعه های فرهنگی تاریخی سعدآباد, نیاوران و کاخ گلستان. گنجینه اسناد, 27(2 (پیاپی 106) ), 138-153. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=319226



Vancouver : کپی

حریری نجلا، علیین ملیحه، اباذری زهرا. کاربست آمیخته بازاریابی در کاخ موزه های تهران مطالعه موردی: مجموعه های فرهنگی تاریخی سعدآباد, نیاوران و کاخ گلستان. گنجینه اسناد. 1396 [cited 2021December04];27(2 (پیاپی 106) ):138-153. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=319226



IEEE : کپی

حریری، ن.، علیین، م.، اباذری، ز.، 1396. کاربست آمیخته بازاریابی در کاخ موزه های تهران مطالعه موردی: مجموعه های فرهنگی تاریخی سعدآباد, نیاوران و کاخ گلستان. گنجینه اسناد, [online] 27(2 (پیاپی 106) ), pp.138-153. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=319226.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 222 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی