نسخه جدید سایت SID.ir

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
پاييز 1395 , دوره  20 , شماره  3 ; از صفحه 127 تا صفحه 151 .
 
عنوان مقاله: 

ارزيابي کارايي فروشگاه هاي اينترنتي با استفاده از مدل دو مرحله اي تحليل پوششي داده ها

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران
 
چکیده: 
فروشگاه هاي اينترنتي در چند سال گذشته از رشد چشم گيري برخوردار بوده اند. اين فروشگاه ها جهت حداکثرسازي استفاده از منابع و نزديک تر شدن هر چه بيشتر به اهداف، نيازمند سنجش عملکرد مي باشند تا از اين طريق بتوانند ضمن شناسايي نقاط قوت و ضعف خود با حداقل نمودن منابع ورودي وضعيت موجود را بهبود ببخشند. مدل تحليل پوششي داده ها يک روش ناپارامتريک براي اندازه گيري کارايي فني و عملکرد مجموعه اي از واحدها است. پژوهش حاضر با توجه به اهميت سنجش کارايي فروشگاه هاي اينترنتي و با استفاده از مدل CCR مضربي ورودي محور، درصدد است تا کارايي فروشگاه هاي اينترنتي را اندازه گيري نمايد. در اين مطالعه فرآيند خدمت دهي فروشگاه هاي اينترنتي به دو مرحله عرضه پذيري و سودآوري تقسيم شده است. بنابراين براي محاسبه کارايي از يک مدل دو مرحله اي تحليل پوششي داده ها استفاده مي شود. بر اساس داده هاي جمع آوري شده، کارايي 37 فروشگاه اينترنتي مورد بررسي قرار گرفت. نتايج بدست آمده، شامل کارايي کلي فروشگاه هاي اينترنتي و کارايي مراحل عرضه پذيري و سود آوري مي شود. با مشخص شدن کارايي مراحل عرضه پذيري و مرحله سودآوري، نقاط ناکارآمد فروشگاه مشخص شدند و راه کارهايي براي بهبود آن پيشنهاد شده است.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
  • ندارد
 
مقالات همایشی مرتبط: 
  • ندارد
 
طرح های مرتبط: 
  • ندارد
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

سالاری، م.، و زندیه، م. (1395). ارزیابی کارایی فروشگاه های اینترنتی با استفاده از مدل دو مرحله ای تحلیل پوششی داده ها. پژوهش های مدیریت در ایران, 20(3 ), 127-151. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=318717



Vancouver : کپی

سالاری مصطفی، زندیه مصطفی. ارزیابی کارایی فروشگاه های اینترنتی با استفاده از مدل دو مرحله ای تحلیل پوششی داده ها. پژوهش های مدیریت در ایران. 1395 [cited 2022August08];20(3 ):127-151. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=318717



IEEE : کپی

سالاری، م.، زندیه، م.، 1395. ارزیابی کارایی فروشگاه های اینترنتی با استفاده از مدل دو مرحله ای تحلیل پوششی داده ها. پژوهش های مدیریت در ایران, [online] 20(3 ), pp.127-151. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=318717.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 151 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی