برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
زمستان 1395 , دوره  8 , شماره  4 ; از صفحه 883 تا صفحه 900 .
 
عنوان مقاله: 

تاثير مسووليت اجتماعي شرکت بر اعتماد مشتريان و قصد خريد با تاکيد بر نقش ميانجي رضايت مشتريان

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه مدیریت، دانشگاه شیراز، شیراز، ایران
 
چکیده: 

در دنياي رقابتي امروز خلق اعتماد و توجه به قصد خريد مشتريان امري حياتي براي ماندگاري سازمان ها محسوب مي شود. از اين رو توجه به مسووليت اجتماعي از سوي سازمان ها در راستاي خلق اعتماد ميان مشتريان روزبه روز در حال افزايش است، تحقيق حاضر با هدف بررسي تاثير مسووليت اجتماعي بر اعتماد مشتريان و قصد خريد آنها با تاکيد بر تاثير ميانجي رضايت مشتريان انجام شده است. اين پژوهش از نظر هدف، کاربردي و به لحاظ روش، توصيفي پيمايشي است. نمونه آماري پژوهش مشتريان 27 بانک فعال شهر شيراز بوده است. براي جمع آوري داده ها از پرسشنامه استاندارد استفاده شد و تجزيه و تحليل داده ها از طريق نرم افزاري SPSS و SAMART PLS صورت گرفته است. نتايج تحقيق بيان مي کنند که مسووليت اجتماعي شرکت بر قصد خريد مشتريان تاثير مستقيم مي گذارد. همچنين به صورت غيرمستقيم با ميانجيگري عامل رضايت بر اعتماد مشتريان تاثير گذار است، اما فرضيه مبني بر تاثير مستقيم مسووليت اجتماعي بر اعتماد مشتريان، رد شده است.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

عباسی، ع.، و منصورآبادی، ز.، و محمودشاهی، ش. (1395). تاثیر مسوولیت اجتماعی شرکت بر اعتماد مشتریان و قصد خرید با تاکید بر نقش میانجی رضایت مشتریان. مدیریت بازرگانی (دانش مدیریت), 8(4 ), 883-900. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=318564



Vancouver : کپی

عباسی عباس، منصورآبادی زهرا، محمودشاهی شهرزاد. تاثیر مسوولیت اجتماعی شرکت بر اعتماد مشتریان و قصد خرید با تاکید بر نقش میانجی رضایت مشتریان. مدیریت بازرگانی (دانش مدیریت). 1395 [cited 2021June13];8(4 ):883-900. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=318564



IEEE : کپی

عباسی، ع.، منصورآبادی، ز.، محمودشاهی، ش.، 1395. تاثیر مسوولیت اجتماعی شرکت بر اعتماد مشتریان و قصد خرید با تاکید بر نقش میانجی رضایت مشتریان. مدیریت بازرگانی (دانش مدیریت), [online] 8(4 ), pp.883-900. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=318564.



 

 
بازدید یکساله 108 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی