برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
تابستان 1396 , دوره  9 , شماره  2 ; از صفحه 415 تا صفحه 438 .
 
عنوان مقاله: 

طراحي الگوي بازاريابي آموزش عالي در ايران، مدلي برآمده از نظريه داده بنياد

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه مدیریت، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه ایلام، ایلام، ایران
 
چکیده: 
هدف پژوهش حاضر، ارائه الگوي بازاريابي آموزش عالي در ايران است تا سيستم آموزشي با به کارگيري آن در ارائه خدمات آموزشي آگاهانه، هدفمند و تخصصي تر عمل کند. روش پژوهش از نظر هدف، کاربردي و از لحاظ شيوه گردآوري داده ها، آميخته اکتشافي است که به طور خاص از روش داده بنياد اشتراوس و کوربين استفاده شده است. جامعه آماري شامل سه گروه مديران دانشگاهي (روساي دانشگاه ها، معاونان دانشگاه، روساي دانشکده ها، معاونان دانشکده و مديران گروه ها)، سياست گذاران آموزش عالي و متخصصان دانشگاهي در حوزه بازاريابي است که به روش نمونه گيري گلوله برفي با 39 نفر از روسا و مديران موسسه هاي آموزش عالي مصاحبه نيمه ساختاريافته انجام شد. براي تحليل داده ها از کدگذاري باز، محوري و انتخابي استفاده شد. يافته ها نشان داد الگوي احصاشده از 6 مولفه اصلي، 11 زير مقوله و 97 گويه شامل شرايط علي (عوامل درون و برون سيستمي)، عوامل زمينه اي (سياست گذاري کلان آموزشي و خصوصي سازي موسسه هاي آموزشي)، مقوله محوري (بازاريابي آموزش عالي)، راهبردها (سطح خرد و کلان)، مداخلات محيطي (نقش دولت، عوامل اجتماعي فرهنگي و عوامل اقتصادي) و پيامدها (فردي، سازماني و اجتماعي) تشکيل شده است.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

یاسینی، ع.، و عباسی نیکو، م.، و تابان، م.، و پوراشرف، ی. (1396). طراحی الگوی بازاریابی آموزش عالی در ایران, مدلی برآمده از نظریه داده بنیاد. مدیریت بازرگانی, 9(2 ), 415-438. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=318258



Vancouver : کپی

یاسینی علی، عباسی نیکو محمد، تابان محمد، پوراشرف یاسان اله. طراحی الگوی بازاریابی آموزش عالی در ایران, مدلی برآمده از نظریه داده بنیاد. مدیریت بازرگانی. 1396 [cited 2021December02];9(2 ):415-438. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=318258



IEEE : کپی

یاسینی، ع.، عباسی نیکو، م.، تابان، م.، پوراشرف، ی.، 1396. طراحی الگوی بازاریابی آموزش عالی در ایران, مدلی برآمده از نظریه داده بنیاد. مدیریت بازرگانی, [online] 9(2 ), pp.415-438. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=318258.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 134 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی