برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
تابستان 1396 , دوره  9 , شماره  2 ; از صفحه 213 تا صفحه 232 .
 
عنوان مقاله: 

تاثير جو و طراحي چيدمان فروشگاه هاي اينترنتي، بر رفتار خريد آني آنلاين مشتريان

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران مرکز، تهران، ایران
 
چکیده: 

هدف اين مقاله بررسي تاثير جو و طراحي چيدمان ادراک شده فروشگاه هاي اينترنتي، بر رفتار خريد آني آنلاين مشتريان است که رفتار عجولانه، رفتار مرورگرانه و لذت خريد به عنوان متغيرهاي ميانجي آن در نظر گرفته شده اند.تحقيق حاضر از نظر هدف کاربردي و از نظر گردآوري اطلاعات توصيفي پيمايشي است. در اين مطالعه داده ها با استفاده از روش تحقيق ميداني و به کارگيري پرسشنامه جمع آوري شده اند. جامعه آماري آن کليه شهروندان تهراني است که دست کم يک بار خريد اينترنتي را تجربه کرده اند. به کمک روش نمونه گيري در دسترس 384 نفر از جامعه آماري براي حجم نمونه انتخاب شدند. پايايي پرسشنامه از طريق آلفاي کرونباخ 0.95 به دست آمد و روايي آن نيز با بهره مندي از چند متخصص جامعه آماري و همچنين AVE اندازه گيري شد و به تاييد رسيد. پردازش داده ها از طريق نرم افزار هاي SPSS و SMART PLS انجام گرفت. يافته هاي پژوهش حاکي از تاثير مستقيم چيدمان فروشگاه هاي اينترنتي ادراک شده بر خريد آني آنلاين است، اما پايين بودن ضريب مسير براي جو فروشگاهي، به دليل تاثير زياد چيدمان فروشگاهي است و در بررسي تاثيرات منفرد جو فروشگاه اين مقدار نيز معنادار شد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
-
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

اسماعیل زاده، ع.، و امرایی، ح.، و قلی پور، س.، و مقدم، آ. (1396). تاثیر جو و طراحی چیدمان فروشگاه های اینترنتی, بر رفتار خرید آنی آنلاین مشتریان. مدیریت بازرگانی (دانش مدیریت), 9(2 ), 213-232. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=318241



Vancouver : کپی

اسماعیل زاده علی، امرایی حافظ، قلی پور سارا، مقدم آرش. تاثیر جو و طراحی چیدمان فروشگاه های اینترنتی, بر رفتار خرید آنی آنلاین مشتریان. مدیریت بازرگانی (دانش مدیریت). 1396 [cited 2021May16];9(2 ):213-232. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=318241



IEEE : کپی

اسماعیل زاده، ع.، امرایی، ح.، قلی پور، س.، مقدم، آ.، 1396. تاثیر جو و طراحی چیدمان فروشگاه های اینترنتی, بر رفتار خرید آنی آنلاین مشتریان. مدیریت بازرگانی (دانش مدیریت), [online] 9(2 ), pp.213-232. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=318241.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 440 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی