5 SID.ir | اثر کيفيت سرويس هاي الکترونيکي ماليات بر ارزش افزوده بر رضايت موديان مالياتي در ايران
برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
عنوان مقاله: 

اثر کيفيت سرويس هاي الکترونيکي ماليات بر ارزش افزوده بر رضايت موديان مالياتي در ايران

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران
 
چکیده: 

طراحي وب سايت هاي دولت الکترونيک با کيفيت سرويس نامناسب، يکي از مشکلات رايج دوران معاصر است. ارزيابي کاربران از کيفيت سرويس هاي الکترونيکي بر اساس ارزيابي آنها از کيفيت محتوا و ارائه سرويس است. در اين پژوهش، ابتدا بر اساس مدل کيفيت سرويس دولت الکترونيک، مولفه هاي محتوا و ارائه سرويس مرتبط با سامانه ماليات بر ارزش افزوده در ايران شناسايي مي شود، سپس نوعي مدل مفهومي براي بيان تاثير اين مولفه ها بر کيفيت سرويس و رضايت کاربران، توسعه داده خواهد شد. داده ها از طريق توزيع پرسشنامه الکترونيکي و با مطالعه موردي موديان مالياتي که از سرويس هاي سامانه ماليات بر ارزش افزوده استفاده مي کنند، جمع آوري شده است. نتايج نشان مي دهد مولفه هاي اجراي تراکنش و دسترس پذيري به ترتيب بيشترين تاثير را بر کيفيت محتوا و ارائه سرويس مي گذارند. به علاوه، ارزيابي مثبت کاربران از کيفيت محتوا و ارائه سرويس بر ارزيابي مثبت آنها از کيفيت کلي سرويس موثر است. اين پژوهش، طراحي يک وب سايت دولتي با کيفيت سرويس موثر و مبتني بر نيازهاي کاربران را به منظور رضايتمندي و تشويق آنها بر پذيرش و استمرار استفاده از اين سرويس ها پيشنهاد مي دهد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 98
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی