نسخه جدید سایت SID.ir

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
بهار 1396 , دوره  9 , شماره  1 ; از صفحه 173 تا صفحه 192 .
 
عنوان مقاله: 

تاثير قابليت هاي تجارت اجتماعي بر نگرش مشتريان به خريد بهواسطه اعتماد (مطالعه موردي: کاربران اينستاگرام)

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه مدیریت، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه حضرت معصومه (س)، قم، ایران
 
چکیده: 
به دليل پيشرفت فناوري و نياز به سرعت عمل در ارتباطات و انجام معاملات، موضوع تجارت اجتماعي در کانون توجه قرار گرفته است. هدف از اين پژوهش بررسي تاثير قابليت هاي تجارت اجتماعي بر نگرش مشتريان به خريد به واسطه اعتماد است. پژوهش حاضر از نظر هدف، کاربردي و از نظر روش، توصيفي همبستگي است. جامعه آماري پژوهش، آن دسته از کاربران اينستاگرام که حداقل يک بار از طريق اين شبکه اجتماعي خريد انجام داده باشند، در نظر گرفته شده است. با استفاده از روش نمونه گيري غيرتصادفي (در دسترس) 165 نفر براي نمونه انتخاب شدند. ابزار گردآوري داده ها، پرسشنامه است. داده هاي پژوهش با استفاده از نرم افزار هاي SPSS و AMOS تحليل شده اند. نتايج نشان مي دهد بين قابليت هاي تجارت اجتماعي و نگرش مشتريان به خريد به‍طور مستقيم و به واسطه اعتماد به‍طور غيرمستقيم رابطه معناداري وجود دارد. همچنين هر يک از ابعاد قابليت هاي تجارت اجتماعي به‍جز حمايت اطلاعاتي، بر نگرش مشتريان به خريد تاثير مثبت و معناداري مي گذارد. بنابراين قابليت هاي تجارت اجتماعي عامل برجسته و تاثيرگذارنده اي بر نگرش مشتريان نسبت به خريد محسوب مي شود.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
  • ندارد
 
طرح های مرتبط: 
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

معینی، ح.، و جامی پور، م.، و ابراهیمی دلاور، ف. (1396). تاثیر قابلیت های تجارت اجتماعی بر نگرش مشتریان به خرید بهواسطه اعتماد (مطالعه موردی: کاربران اینستاگرام). مدیریت بازرگانی, 9(1 ), 173-192. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=318191



Vancouver : کپی

معینی حسین، جامی پور مونا، ابراهیمی دلاور فاطمه. تاثیر قابلیت های تجارت اجتماعی بر نگرش مشتریان به خرید بهواسطه اعتماد (مطالعه موردی: کاربران اینستاگرام). مدیریت بازرگانی. 1396 [cited 2022May24];9(1 ):173-192. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=318191



IEEE : کپی

معینی، ح.، جامی پور، م.، ابراهیمی دلاور، ف.، 1396. تاثیر قابلیت های تجارت اجتماعی بر نگرش مشتریان به خرید بهواسطه اعتماد (مطالعه موردی: کاربران اینستاگرام). مدیریت بازرگانی, [online] 9(1 ), pp.173-192. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=318191.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 434 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی