برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
تابستان 1395 , دوره  8 , شماره  2 ; از صفحه 355 تا صفحه 374 .
 
عنوان مقاله: 

بررسي تاثير متغير تعديلگر بازاريابي الکترونيک بر رابطه بين قابليت هاي بازاريابي و عملکرد شرکت ها

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه مدیریت صنعتی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد رشت، رشت، ایران
 
چکیده: 

بر اساس تئوري مبتني بر قابليت، شرکت ها مي توانند از طريق قابليت هايي نظير قابليت بازاريابي که به برتري در شناسايي نيازهاي مشتريان و درک عوامل تاثيرگذار بر رفتار آنها منجر مي شود، به مزيت رقابتي دست يابند. در اين رابطه مهم است که بدانيم بازاريابي الکترونيک به عنوان فعاليت فناوري محور نوآورانه، چقدر مي تواند تاثير قابليت هاي بازاريابي بر عملکرد را تعديل کند. بنابراين، هدف پژوهش حاضر بررسي تاثير قابليت هاي بازاريابي بر عملکرد با احتساب متغير تعديلگر بازاريابي الکترونيکي است. براي دستيابي به هدف پژوهش، علاوه بر مطالعات کتابخانه اي، مطالعات ميداني صورت گرفت. براي مطالعات ميداني پرسشنامه اي تدوين شد و پس از تاييد روايي محتوا، در اختيار مديران بازاريابي/ فروش شرکت هاي صادرکننده پسته قرار گرفت. بعد از گردآوري داده ها، پايايي پرسشنامه نيز با آلفاي کرونباخ بيشتر از 0.7، به لحاظ علمي پذيرفته شد. تجزيه و تحليل داده ها با استفاده از روش مدل سازي معادلات ساختاري صورت گرفت. يافته ها نشان داد مقادير شاخص هاي برازش مدل مناسب اند و نتايج حاصل از تحليل مسير، مويد آن است که قابليت هاي بازاريابي تاثير مثبت معناداري بر عملکرد شرکت ها دارد و بازاريابي الکترونيکي، تاثير قابليت هاي بازاريابي بر عملکرد را تعديل مي کند.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
Cite:
APA : کپی

طالقانی، م.، و مهدی زاده، م. (1395). بررسی تاثیر متغیر تعدیلگر بازاریابی الکترونیک بر رابطه بین قابلیت های بازاریابی و عملکرد شرکت ها. مدیریت بازرگانی (دانش مدیریت), 8(2 ), 355-374. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=318137



Vancouver : کپی

طالقانی محمد، مهدی زاده مهران. بررسی تاثیر متغیر تعدیلگر بازاریابی الکترونیک بر رابطه بین قابلیت های بازاریابی و عملکرد شرکت ها. مدیریت بازرگانی (دانش مدیریت). 1395 [cited 2021April15];8(2 ):355-374. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=318137



IEEE : کپی

طالقانی، م.، مهدی زاده، م.، 1395. بررسی تاثیر متغیر تعدیلگر بازاریابی الکترونیک بر رابطه بین قابلیت های بازاریابی و عملکرد شرکت ها. مدیریت بازرگانی (دانش مدیریت), [online] 8(2 ), pp.355-374. Available at: <https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=318137>.



 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 283 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی