نسخه جدید سایت SID.ir

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
تابستان 1396 , دوره  9 , شماره  2 ; از صفحه 237 تا صفحه 252 .
 
عنوان مقاله: 

شناسايي و تعيين اهميت عوامل موثر بر بازاريابي ويروسي درحوزه نرم افزارهاي کاربردي موبايل

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه MBA، دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران، تهران، ایران
 
چکیده: 
بازاريابي ويروسي با تکيه بر اصل دهان به دهان شدن تبليغ و انتشار آن در شبکه اينترنت يا شبکه هاي تلفن، همراه است. هدف اصلي اين مقاله شناسايي و تعيين اهميت عوامل مهم و تاثيرگذار بر بازاريابي ويروسي در حوزه نرم افزارهاي کاربردي موبايل است. روش تحقيق اين پژوهش از نظر ماهيت، آميخته از نوع اکتشافي و از نظر هدف از جمله تحقيق هاي کاربردي است. با استفاده از تکنيک فراترکيب به شناسايي معيارهاي موثر پرداخته شد و با استفاده از روش دلفي فازي اهميت و درجه اهميت عوامل شناسايي شده، تعيين گرديد. جامعه آماري اين تحقيق در بخش کمي، خبرگان فعال در عرصه بازاريابي ويروسي در صنعت نرم افزارهاي کاربردي موبايل بودند که از بين آنان 30 نفر بر اساس روش نمونه گيري گلوله برفي انتخاب شدند. نتيجه به دست آمده با استفاده از روش فراترکيب 26 معيار است. با استفاده از روش دلفي فازي 12 معيار سرعت (تازگي) پيام، جذابيت پيام، توانايي ارتباط با محصول، اخلاقي بودن، معتبر بودن منبع، نوع شخصيت افراد دريافت کننده پيام، انگيزه هاي افراد، احساسات افراد، فرهنگ جامعه، شهرت و اعتبار برند، قدرت برند و تصوير برند بيشترين نظرهاي موافق را کسب کردند.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
  • ندارد
 
طرح های مرتبط: 
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

حاجی حیدری، ن.، و خانلری، ا.، و ریحانی، ح. (1396). شناسایی و تعیین اهمیت عوامل موثر بر بازاریابی ویروسی درحوزه نرم افزارهای کاربردی موبایل. مدیریت فناوری اطلاعات, 9(2 ), 237-252. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=318052



Vancouver : کپی

حاجی حیدری نسترن، خانلری امیر، ریحانی حمیدرضا. شناسایی و تعیین اهمیت عوامل موثر بر بازاریابی ویروسی درحوزه نرم افزارهای کاربردی موبایل. مدیریت فناوری اطلاعات. 1396 [cited 2022May25];9(2 ):237-252. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=318052



IEEE : کپی

حاجی حیدری، ن.، خانلری، ا.، ریحانی، ح.، 1396. شناسایی و تعیین اهمیت عوامل موثر بر بازاریابی ویروسی درحوزه نرم افزارهای کاربردی موبایل. مدیریت فناوری اطلاعات, [online] 9(2 ), pp.237-252. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=318052.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 207 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی