5 SID.ir | كار و فناوري: تجربه زيسته معلمان
برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

 
عنوان مقاله: 

كار و فناوري: تجربه زيسته معلمان

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر شناسايي و تبيين تجارب زيسته معلمان از اجراي برنامه درسي كار و فناوري دوره اول متوسطه است. رويكرد اين پژوهش كيفي از نوع پديدارشناسي است. جامعه پژوهش، معلمان دوره اول متوسطه شهر كرج كه از طريق نمونه گيري هدفمند ملاك محور، تعداد 15 نفر از معلمان تا رسيدن به اشباع داده ها، از طريق مصاحبه نيمه ساختارمند در پژوهش شركت داده شدند. يافته ها حاكي از آن است كه معلمان درك سطحي نسبت به برنامه درسي كار و فناوري دارند. همچنين غفلت مسئولين از دانش عملي معلمان، نبود راهبردي مناسب براي ارزشيابي سبب بي انگيزگي معلمان اين برنامه درسي و كناره گيري تعدادي از آن ها از گستره آموزشي شده است. بهبود نگرش معلمان نسبت به برنامه درسي جديد كار و فناوري با ارائه آموزش هاي مناسب ضمن خدمت، ايجاد بستر مناسب براي تدريس و ارتباط مستمر با مسئولين امكان پذير خواهد بود و سطح آگاهي مديران و والدين نسبت به اهميت برنامه درسي جديد كار و فناوري نياز به بازنگري دارد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 175
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی