برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

بررسي تغييرات ساخت اجتماعي (ساخت رابطه اي): مطالعه جامعه شناختي پيوندهاي شبکه اي بازار تهران

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشکده آفرینی دانشگاه تهران، ایران
 
چکیده: 
هدف اصلي مورد بررسي در اين مقاله بررسي ساخت رابطه اي به عنوان يکي از مولفه هاي ساخت اجتماعي بازار بزرگ تهران است. ساخت رابطه اي، آن ساخت اجتماعي است که دربرگيرنده خود روابط و مناسبات اجتماعي در بازار است و در حکم الگوي روابط متقابل ميان بازاري ها در نظر گرفته مي شود. براي بحث ساخت رابطه اي از نظريه هاي شبکه هاي اجتماعي استفاده شده است. نظريه شبکه هاي اجتماعي از جمله نظريه هاي معاصر در جامعه شناسي اقتصادي است. از اين نظريه براي مطالعه پيوندهاي شبکه اي بازار و بررسي تغييرات ايجاد شده در ساخت رابطه اي و کارکرد اقتصادي بازار تهران بهره گرفته شده است. روش مورد استفاده پيمايش، ابزار گردآوري اطلاعات پرسشنامه استاندارد شده، حجم نمونه 200 نفر است. يافته هاي اين تحقيق نشان مي دهد به طور کلي دگرگوني هايي در ساخت اجتماعي و کارکرد اقتصادي بازار تهران پديد آمده و روابط بين کنشگران و قواعد حاکم بر آن در سطح دروني (شامل روابط بين فردي، مياني و انجمني) با تغيير مواجه شده است.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

حسینی قمی، م. (1395). بررسی تغییرات ساخت اجتماعی (ساخت رابطه ای): مطالعه جامعه شناختی پیوندهای شبکه ای بازار تهران. جامعه شناسی کاربردی (مجله پژوهشی علوم انسانی دانشگاه اصفهان), 27(4 (پیاپی 64) ), 153-170. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=317137



Vancouver : کپی

حسینی قمی مژگان. بررسی تغییرات ساخت اجتماعی (ساخت رابطه ای): مطالعه جامعه شناختی پیوندهای شبکه ای بازار تهران. جامعه شناسی کاربردی (مجله پژوهشی علوم انسانی دانشگاه اصفهان). 1395 [cited 2022January25];27(4 (پیاپی 64) ):153-170. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=317137



IEEE : کپی

حسینی قمی، م.، 1395. بررسی تغییرات ساخت اجتماعی (ساخت رابطه ای): مطالعه جامعه شناختی پیوندهای شبکه ای بازار تهران. جامعه شناسی کاربردی (مجله پژوهشی علوم انسانی دانشگاه اصفهان), [online] 27(4 (پیاپی 64) ), pp.153-170. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=317137.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 90 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی