5 SID.ir | تاثير باورهاي مصرف کنندگان بر رفتار خريد آن ها در محيط آنلاين
برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

 
عنوان مقاله: 

تاثير باورهاي مصرف کنندگان بر رفتار خريد آن ها در محيط آنلاين

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه گیلان، گیلان، ایران
 
چکیده: 

هدف اين پژوهش بررسي تاثير باورهاي خريد آنلاين بر رفتار خريد ناشي از انگيزه ناگهاني مصرف کنندگان در خريد آنلاين است. نمونه آماري اين پژوهش از مشتريان فروشگاه ها که به صورت آنلاين در شهر تهران نسبت به خريد اقدام مي کنند، انتخاب شده است که از بين آن ها تعداد 384 پرسشنامه جمع آوري گرديد و براي تحليل داده ها از معادلات ساختاري با استفاده از نرم افزار Lisrel انجام شده است. نتايج پژوهش نشان مي دهد که جذابيت کالا، تاثيري متقارن بر هر دو هيجان هاي مثبت و منفي داشته و سهولت استفاده، تاثير معناداري بر اين هيجان هاي نداشته است. با توجه به باورهاي "دلگرمي در نتيجه ي بازاريابي" لذت بخش بودن تاثير معناداري بر هيجان هاي مثبت و منفي داشته؛ اما تاثير معناداري لذت بخش بودن و سبک برقراري ارتباط توسط وب سايت بر هيجان هاي مثبت و منفي نداشته است. نتايج به تاثير معنادار لذت بردن هنگام جستجو بر تشويق به خريد و تاثير معنادار تشويق به خريد بر خريد ناگهاني اشاره دارد؛ بنابراين براي تحريک خريد، فروشندگان آنلاين بايد يک سايت آرام، دوستانه و تفريحي را با چينشي جذاب ايجاد کنند. بر همين اساس فراهم کردن لذت در زماني که مشتريان در حال جستجو هستند موجب تقويت خريد ناگهاني مي شود.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
-
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  بازدید یکساله 298
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی