برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

شناخت محتواي انواع قراردادهاي روان شناختي در بستر بازاريابي رابطه اي و تعيين حاکميت آنها

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشکده علوم اداری و اقتصادی، دانشگاه فردوسی مشهد، مشهد، ایران
 
چکیده: 
پژوهش حاضر به دنبال شناسايي ماهيت انواع قراردادهاي روان شناختي در تعامل بين مشتريان و بانک هاي دولتي است. در اين راستا با اتخاذ رويکرد پديدارشناسي، داده ها از طريق مصاحبه هاي باز، انفرادي و عميق با تعدادي از مشتريان يکي از بانک هاي دولتي استان يزد به روش نمونه گيري هدفمند جمع آوري شد. براي تجزيه و تحليل داده ها از مدل کدگذاري "کلايزي" استفاده به عمل آمد. يافته ها دال بر وجود سه نوع قرارداد روان شناختي شامل تبادلي، رابطه اي و اشتراکي در تعهدات متقابل مشتريان و بانک بودند. از منظر مشتريان باسابقه بانک دولتي منتخب، حاکميت قراردادهاي روان شناختي بانک هاي دولتي در ايران، عمدتا از نوع رابطه اي و پس ازآن تبادلي و اشتراکي است. همچنين با افزايش سابقه رابطه مشتري، حاکميت قراردادهاي روان شناختي رابطه اي افزايش و از نوع تبادلي کاهش مي يابد.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
  • No item.
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

رجبی پورمیبدی، ع.، و مرتضوی، س.، و کفاش پور، آ.، و لگزیان، م. (1394). شناخت محتوای انواع قراردادهای روان شناختی در بستر بازاریابی رابطه ای و تعیین حاکمیت آنها. تحقیقات بازاریابی نوین, 5(2 (پیاپی 17) ), 87-108. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=316862



Vancouver : کپی

رجبی پورمیبدی علیرضا، مرتضوی سعید، کفاش پور آذر، لگزیان محمد. شناخت محتوای انواع قراردادهای روان شناختی در بستر بازاریابی رابطه ای و تعیین حاکمیت آنها. تحقیقات بازاریابی نوین. 1394 [cited 2022January25];5(2 (پیاپی 17) ):87-108. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=316862



IEEE : کپی

رجبی پورمیبدی، ع.، مرتضوی، س.، کفاش پور، آ.، لگزیان، م.، 1394. شناخت محتوای انواع قراردادهای روان شناختی در بستر بازاریابی رابطه ای و تعیین حاکمیت آنها. تحقیقات بازاریابی نوین, [online] 5(2 (پیاپی 17) ), pp.87-108. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=316862.



 

 
بازدید یکساله 70 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی