4 SID.ir | بررسي نقش شخصيت در انتخاب رنگ پوشاک (مطالعه موردي: پوشاک ورزشي)

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
عنوان مقاله: 

بررسي نقش شخصيت در انتخاب رنگ پوشاک (مطالعه موردي: پوشاک ورزشي)

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه مازندران، مازندران، ایران
 
چکیده: 

هدف تحقيق حاضر بررسي نقش شخصيت در انتخاب رنگ پوشاک ورزشي بود. اين پژوهش به روش پيمايشي انجام شد و شيوه جمع آوري داده ها به صورت الکترونيکي، با استفاده از پرسش نامه ترکيبي بود. جامعه آماري تحقيق، دانشگاهيان دانشگاه مازندران بودند که پست الکترونيک داشتند. بر اساس جدول مورگان 379 نفر با روش نمونه گيري تصادفي ساده به عنوان نمونه آماري تحقيق انتخاب شدند. براي سنجش شخصيت از پرسشنامه شخصيت استفاده شد. به منظور بررسي ترجيحات رنگ براي پوشاک ورزشي، براي هر کدام يک عکس با 10 رنگ مختلف (در سه بخش رنگ هاي خنثي، گرم و سرد) قرار داده شد. داده هاي جمع آوري شده با روش رگرسيون لجستيک چندجمله اي تحليل شد. نتايج نشان داد که نقش شخصيت در انتخاب رنگ پوشاک ورزشي به جز شورت ورزشي در سطح 0.05 معني دار است و افراد هرچه تجربه پذيرتر و وجدان گراتر باشند، به انتخاب رنگ هاي خنثي و سرد نسبت به رنگ هاي گرم بيشتر تمايل دارند.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 159
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی