برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

تاثير جذابيت افراد مشهور و اثربخشي تبليغات

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه سمنان
 
چکیده: 
امروزه تبليغات و اطلاع رساني به بخش جداناپذيري در واحدهاي اقتصادي مبدل شده است؛ در اين راستا تبليغات با استفاده از افراد مشهور، يکي از جذاب ترين و پرکابرد ترين روش ها به منظور معرفي يا تقويت برند شرکت ها، محسوب مي شود. هدف اين پژوهش بررسي نقش ميانجي جذابيت افراد مشهور بر اثربخشي تبليغات با توجه به عوامل اثرگذار بر جذابيت فرد مشهور از قبيل ميزان آشنايي بيننده با فرد مشهور، مشابهت فرد مشهور و بيننده و دوست داشتني بودن فرد مشهور است. اين پژوهش کاربردي و از لحاظ روش، تجربي است. داده هاي پژوهش با روش نمونه گيري طبقه اي در دسترس از 386 نفر از دانشجويان دانشگاه علامه طباطبائي به دست آمده است. در اين پژوهش، از پرسشنامه حضوري استفاده گرديد، بدين صورت که ابتدا دانشجويان تبليغ را مشاهده و سپس به پرسشنامه پاسخ داده اند. پرسشنامه مورد استفاده، شامل 16 سوال که از روايي محتوايي و روايي سازه برخودار مي باشد و با ضريب کرونباخ 0.92 پايايي مناسبي دارد. براي تجزيه و تحليل داده ها و آزمون فرضيه هاي پژوهش از مدل يابي معادلات ساختاري و از نرم افزار ليزرل استفاده شده است. نتايج پژوهش بيانگر آن است که متغير آشنايي بر جذابيت شخصيت مشهور تاثير منفي و معنادار دارد، دوست داشتني بودن بر جذابيت شخصيت مشهور تاثير مثبت و معناداردارد؛ از سوي ديگر نتايج نشان از عدم تاثيرگذاري مشابهت بر جذابيت شخصيت مشهور داشته است. رابطه جذابيت شخصيت مشهور و اثربخشي تبليغات مثبت و معنادار بود.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

فیض، د.، و عارفی، ا.، و کهیاری حقیقت، ا. (1395). تاثیر جذابیت افراد مشهور و اثربخشی تبلیغات. کاوش های مدیریت بازرگانی, 8(16 ), 185-209. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=315344



Vancouver : کپی

فیض داوود، عارفی امین، کهیاری حقیقت امین. تاثیر جذابیت افراد مشهور و اثربخشی تبلیغات. کاوش های مدیریت بازرگانی. 1395 [cited 2021December04];8(16 ):185-209. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=315344



IEEE : کپی

فیض، د.، عارفی، ا.، کهیاری حقیقت، ا.، 1395. تاثیر جذابیت افراد مشهور و اثربخشی تبلیغات. کاوش های مدیریت بازرگانی, [online] 8(16 ), pp.185-209. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=315344.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 595 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی