برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

مديريت دانش بازاريابي و عملکرد صنعت بانکداري ايران

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشکده صنایع، دانشگاه علم و صنعت تهران
 
چکیده: 

هدف از اين مطالعه بررسي تاثير مديريت دانش بازاريابي بر عملکرد سازماني در صنعت بانکداري ايران مي باشد. ابتدا مدلي مفهومي تبيين شد و فرضيه هاي مرتبط با آن توسط روش هاي کمي مورد تاييد قرار گرفت. براي سنجش متغيرهاي مدل تحقيق پرسشنامه 29 سوالي طراحي و بين مديران و معاونين بانک هاي منطقه 8 تهران توزيع و 110 پرسشنامه بازگشت داده شد که 98 تاي آن ها معتبر و قابل استفاده بودند. به منظور بررسي پايايي تحقيق از روش تحليل عاملي تاييدي و آزمون فرضيه ها از روش معادلات ساختاري استفاده شده است. نتايج نشان داد که مولفه هاي مديريت دانش بازاريابي ارتباط مثبت معناداري بر عملکرد سازمان دارند به طوري که بيشترين تاثير را بر عملکرد بازار و کمترين تاثير را با عملکرد مالي دارا مي باشد. بيشترين تاثير مديريت دانش بازاريابي با عملکرد بازار مي تواند گوياي اهميت نگرش هاي دانشي در بازاريابي براي موفقيت در کسب سهم بازار و جايگاه بالا در صنعت بانکداري باشد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
Cite:
APA : کپی

جعفری، م.، و رضایی، ف. (1395). مدیریت دانش بازاریابی و عملکرد صنعت بانکداری ایران. کاوش های مدیریت بازرگانی, 8(16 ), 79-98. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=315328



Vancouver : کپی

جعفری مصطفی، رضایی فاطمه. مدیریت دانش بازاریابی و عملکرد صنعت بانکداری ایران. کاوش های مدیریت بازرگانی. 1395 [cited 2021April15];8(16 ):79-98. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=315328



IEEE : کپی

جعفری، م.، رضایی، ف.، 1395. مدیریت دانش بازاریابی و عملکرد صنعت بانکداری ایران. کاوش های مدیریت بازرگانی, [online] 8(16 ), pp.79-98. Available at: <https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=315328>.



 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 135 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی