نسخه جدید سایت SID.ir

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

تاثيرپذيري صنعت گردشگري از بازاريابي الکترونيکي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه کردستان، سنندج، ایران
 
چکیده: 
امروزه مشاهده شده که توسعه فناوري اطلاعات در جوامع مختلف، متفاوت بوده و دلايل اين تفاوت در نرخ پذيرش فناوري است. هدف از انجام اين پژوهش، پي بردن به نحوه تاثيرپذيري صنعت گردشگري از بازاريابي الکترونيکي است. جامعه آماري اين پژوهش، کارکنان آژانس هاي مسافرتي و کارکنان در قسمت رزرواسيون و بازاريابي هتل هاي استان کردستان به تعداد 756 نفر بوده و تعداد اعضاي نمونه انتخاب شده نيز 255 نفر از کارکنان اين مراکز است. براي جمع آوري داده ها از پرسشنامه روا و پايا و براي تجزيه و تحليل داده ها از آمار توصيفي و مدل يابي معادلات ساختاري استفاده شد. نتايج حاصل از تجزيه و تحليل داده ها نشان داد که عوامل سازماني، عوامل محيطي، عوامل فناورانه و سهولت استفاده درک شده بر پذيرش و بکارگيري بازاريابي الکترونيک اثر مثبت و معنادار داشته و سهولت استفاده درک شده بيشترين اثر و عوامل فناورانه نيز کمترين اثر را دارند. همچنين عوامل سازماني و عوامل محيطي بر سهولت استفاده درک شده، سازگاري درک شده و مزيت نسبي درک شده اثر معنادار دارند و عوامل فناورانه نيز بر سهولت استفاده درک شده و سازگاري درک شده اثر معنادار دارد.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
  • ندارد
 
طرح های مرتبط: 
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
  • No item.
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

احمدی زاد، آ.، و ورمقانی، م.، و کفچه، پ. (1396). تاثیرپذیری صنعت گردشگری از بازاریابی الکترونیکی. کاوش های مدیریت بازرگانی, 9(17 ), 197-224. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=314408



Vancouver : کپی

احمدی زاد آرمان، ورمقانی مریم، کفچه پرویز. تاثیرپذیری صنعت گردشگری از بازاریابی الکترونیکی. کاوش های مدیریت بازرگانی. 1396 [cited 2022May17];9(17 ):197-224. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=314408



IEEE : کپی

احمدی زاد، آ.، ورمقانی، م.، کفچه، پ.، 1396. تاثیرپذیری صنعت گردشگری از بازاریابی الکترونیکی. کاوش های مدیریت بازرگانی, [online] 9(17 ), pp.197-224. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=314408.



 

 
بازدید یکساله 464 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی