برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

پيوند بازار مسجد: انسجام اجتماعي در بازار تهران

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران، ایران
 
چکیده: 

در اين مقاله، تاثير پيوند مسجد و بازار و نقش آن بر هزينه اجتماعي معاملات اقتصادي بررسي شده است. ارزش ها در بازار، پيام هاي اطلاعاتي هستند که در جريان ارتباط مسجد و بازار، به فعالان اقتصادي انتقال داده مي شوند. اين پيام ها حامل ارزش هاي اجتماعي و جمع گرايانه هستند و به انسجام اجتماعي بازار کمک مي كنند. يافته هاي اين تحقيق، با استفاده از روش کمي و با ابزار پرسشنامه استاندارد و حجم نمونه 107نفري بازاريان تهران، به كمك شيوه نمونه گيري سهميه اي متناسب با حجم به دست آمده است. نتايج، نشان مي دهد با افزايش اعتماد بين بازاريان، پايبندي به اخلاق اقتصادي و ارزش ها افزايش و هزينه اجتماعي معاملات اقتصادي کاهش معناداري پيدا مي كنند. از طرف ديگر، اين امر، به افزايش انسجام اجتماعي بازاريان، ازطريق روابط مداوم آنها و شرکت در انجمن ها و سازمان هاي جمعي (مانند مسجد) منجر مي شود كه اين مطلب، مهم ترين ويژگي حاصل شده از پژوهش است.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  بازدید یکساله 139
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی