برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

حاشيه بازاريابي گردو استان همدان (مطالعه موردي شهرستان تويسرکان)

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه شهید چمران اهواز
 
چکیده: 

با توجه به اهميت توليد محصول گردو در استان همدان اين پژوهش به بررسي مسايل حاشيه و کارايي بازار گردو در استان همدان (مطالعه موردي شهرستان تويسرکان) پرداخته است.در همين راستا مقادير حاشيه خرده فروشي، عمده فروشي، حاشيه کل، سهم عوامل بازاريابي، ضريب هزينه بازاريابي و مقدار کارايي براي بازار محصول گردو محاسبه شده است. گرد آوري داده هاي مورد نياز از راه تکميل تعداد 90 پرسش نامه و به روش طبقه بندي تصادفي در سطوح توليدکننده، عمده فروش و خرده فروش در شهرستان تويسرکان در سال 1392 انجام گرفته است. نتايج نشان مي دهند که حاشيه کل بازاريابي براي محصول گردو با پوست خشک برابر 5213 تومان به ازاي هر کيلو گرم بوده است. هم چنين، سهم خرده فروش، عمده فروش و توليد کننده از قيمت نهايي به ترتيب 17.3، 10.7 و 72 درصد بدست آمد. در اين پژوهش ناکارايي فني از ناکارايي قيمت مقدار بالاتري بدست آمد و در مجموع ناکارايي کل براي اين محصول 36.9 درصد محاسبه شده است. نتايج نشان مي دهد بين قيمت خرده فروشي و قيمت عمده فروشي تاثيري مثبت و معنادار بر حاشيه بازاريابي دارند. با اين حال، تاثير معنادار متغير هاي ارزش محصول، هزينه هاي بازاريابي و مقدار توليد بر حاشيه بازاريابي تاييد نشده است. در پايان با توجه به اهداف پژوهش راهکارهاي سياستي مناسبي ارايه شده است.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 146
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی