برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

راهبردهاي شناختي و فراشناختي يادگيري لغت در رشته هاي زبان انگليسي و غير زبان انگليسي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر بررسي راهبردهاي شناختي و فراشناختي يادگيري لغت توسط دانشجويان ايراني مي باشد. بدين منظور يك پرسشنامه لغت بر اساس پرسشنامه آكسفورد (1990)، وندن(1987)، و جانسون وگو (1996) تهيه شده و به 231 دانشجوي رشته زبان انگليسي و غير زبان انگليسي داده شد. بررسي نتايج نشان داد كه دانشجويان ايراني در فرايند يادگيري لغت از راهبردهاي شناختي وفراشناختي استفاده مي كنند. نتايج همچنين نشان دهنده تاثير رشته دانشگاهي دانشجويان بر انتخاب راهبردهاي يادگيري مي باشد. براساس يافته هاي پژوهش كه حاكي از تاثير مثبت استفاده از راهبردهاي شناختي و فراشناختي در پيشرفت زبان آموزي مي باشد، پيشنهاد مي شود دانشجويان با راهبردهاي يادگيري لغت بيشتر آشنا شده و با استفاده از آنها تشويق شوند.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

علوی، س.، و کیوان پناه، ش. (1384). راهبردهای شناختی و فراشناختی یادگیری لغت در رشته های زبان انگلیسی و غیر زبان انگلیسی . پژوهش زبان های خارجی, -(27 (ویژه نامه انگلیسی)), 83-106. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=31422



Vancouver : کپی

علوی سیدمحمد، کیوان پناه شیوا. راهبردهای شناختی و فراشناختی یادگیری لغت در رشته های زبان انگلیسی و غیر زبان انگلیسی . پژوهش زبان های خارجی. 1384 [cited 2021October28];-(27 (ویژه نامه انگلیسی)):83-106. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=31422



IEEE : کپی

علوی، س.، کیوان پناه، ش.، 1384. راهبردهای شناختی و فراشناختی یادگیری لغت در رشته های زبان انگلیسی و غیر زبان انگلیسی . پژوهش زبان های خارجی, [online] -(27 (ویژه نامه انگلیسی)), pp.83-106. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=31422.



 

 
بازدید یکساله 163 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی