نسخه جدید سایت SID.ir

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
زمستان 1395 , دوره  10 , شماره  4 ; از صفحه 45 تا صفحه 53 .
 
عنوان مقاله: 

كنترل آشوب در سيستم انتقال چرخ دنده با استفاده از روش كنترل مود لغزشي ترمينال تطبيقي جديد با عامل غيرخطي در ورودي كنترلي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 
آشوب پديده اي است غيرقابل پيش بيني، كه در سيستم هاي ديناميكي غيرخطي مورد توجه قرار مي گيرد. در اين مقاله، كنترل اين پديده در يك سيستم انتقال چرخ دنده به عنوان يك سيستم ديناميك غيرخطي مورد بررسي قرار مي گيرد. ابتدا ويژگي هاي ديناميك غير خطي سيستم انتقال چرخ دنده بررسي مي شود. سپس، صحت وجود آشوب در اين ديناميك غيرخطي با استفاده از نمودار صفحه_فاز مورد بررسي قرار مي گيرد. طراحي كنترل كننده مودلغزشي ترمينال شامل دو مرحله مي باشد: اول، طراحي يك سطح لغزش مناسب و دوم، طراحي يك كنترل كننده كه مسيرهاي حالت هاي سيستم به سمت حالت لغزشي حركت كنند. در قضيه ي اول اين مقاله، پايداري سطح لغزش پيشنهادي بررسي مي شود و سپس كنترل آشوب و پايدارسازي حالت هاي سيستم انتقال چرخ دنده، براساس قضيه ي پايداري لياپانوف انجام مي گردد. همچنين پايداري سيستم حلقه بسته با استفاده از سطح لغزش و كنترل كننده مود لغزشي ترمينال تطبيقي پيشنهاد شده مورد بررسي قرار مي گيرد. در روش پيشنهادي تاثير پارامترهاي نامشخص كنترل كننده، نامعيني سيستم، اغتشاش خارجي و عامل غيرخطي در ورودي كنترلي به طور كامل درنظر گرفته شده اند. براي تخمين پارامترهاي نامشخص كنترل كننده قوانين تطبيقي مناسبي پيشنهاد شده است. نتايج شبيه سازي ها، كارآمدي و مقاوم بودن كنترل كننده پيشنهاد شده را نشان مي دهد.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
  • ندارد
 
طرح های مرتبط: 
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

دلاوری، ه.، و محدث زاده، م. (1395). کنترل آشوب در سیستم انتقال چرخ دنده با استفاده از روش کنترل مود لغزشی ترمینال تطبیقی جدید با عامل غیرخطی در ورودی کنترلی. کنترل, 10(4 ), 45-53. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=314016



Vancouver : کپی

دلاوری هادی، محدث زاده میلاد. کنترل آشوب در سیستم انتقال چرخ دنده با استفاده از روش کنترل مود لغزشی ترمینال تطبیقی جدید با عامل غیرخطی در ورودی کنترلی. کنترل. 1395 [cited 2022May20];10(4 ):45-53. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=314016



IEEE : کپی

دلاوری، ه.، محدث زاده، م.، 1395. کنترل آشوب در سیستم انتقال چرخ دنده با استفاده از روش کنترل مود لغزشی ترمینال تطبیقی جدید با عامل غیرخطی در ورودی کنترلی. کنترل, [online] 10(4 ), pp.45-53. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=314016.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 135 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی