برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

بررسي عوامل موثر بر نگرش و تبليغات شفاهي مثبت در بين کاربران تلگرام

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران شمال
 
چکیده: 

تلگرام، سرويس پيام رسان متني و صوتي است که به يک رسانه اجتماعي مهم در ايران تبديل شده است. کاربران تلگرام مي توانند پيام ها، تصاوير، فيلم ها و اسناد خود را با ديگران به اشتراک بگذارند. اگرچه اين رسانه اجتماعي در آغاز براي فروش کالاها و خدمات ساخته نشده است، بازاريابان مي توانند با تلگرام به طور مستقيم و غيرمستقيم با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنند و از آن براي تبليغات شفاهي بهره بگيرند. از اين رو، مسئله اصلي اين پژوهش بررسي عوامل موثر بر نگرش کاربران تلگرام و تاثير آن بر تبليغات شفاهي مثبت از ديدگاه دانشجويان دانشکده هاي مديريت دانشگاه آزاد اسلامي شهر تهران است. با اين هدف از جامعه موردنظر، تعداد 300 نفر به روش در دسترس انتخاب شده اند و با استفاده از پرسشنامه استانداردشده اطلاعات جمع آوري شده است که روايي آن از نظر صاحب نظران و پايايي آن به روش آلفاي کرونباخ تاييد شده است. اين پژوهش از نظر هدف کاربردي و روش جمع آوري اطلاعات آن پيمايشي است و به لحاظ بررسي روابط بين متغيرها همبستگي از نوع پژوهش کمي است. نتايج آزمون فرضيه ها با به کارگيري نرم افزارهاي SPSS و PLS نشان دهنده آن است که انگيزه هاي رواني کاربران (سرگرمي و گروه گرايي) در کنار ويژگي هاي فني تلگرام (سهولت درک شده و راحتي)، سودمندي درک شده و اعتماد، بر نگرش کاربران تلگرام تاثير مثبتي دارد و درنهايت نگرش و اعتماد آنها بر تبليغات شفاهي مثبت، موثر است. يافته هاي اين پژوهش براي مديران بازاريابي شرکت ها بينشي را فراهم مي کند که با توجه به عوامل گفته شده بتوانند از طريق رسانه اجتماعي تلگرام زمينه ساز ايجاد ديدگاه مثبت کاربران درباره محصولات و خدمات خود شوند.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
Cite:
APA : کپی

سعیدنیا، ح.، و قربان زاده، د. (1396). بررسی عوامل موثر بر نگرش و تبلیغات شفاهی مثبت در بین کاربران تلگرام. تحقیقات بازاریابی نوین, 7(1 (پیاپی 24) ), 173-202. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=313443



Vancouver : کپی

سعیدنیا حمیدرضا، قربان زاده داوود. بررسی عوامل موثر بر نگرش و تبلیغات شفاهی مثبت در بین کاربران تلگرام. تحقیقات بازاریابی نوین. 1396 [cited 2021April19];7(1 (پیاپی 24) ):173-202. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=313443



IEEE : کپی

سعیدنیا، ح.، قربان زاده، د.، 1396. بررسی عوامل موثر بر نگرش و تبلیغات شفاهی مثبت در بین کاربران تلگرام. تحقیقات بازاریابی نوین, [online] 7(1 (پیاپی 24) ), pp.173-202. Available at: <https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=313443>.



 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 152 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی