برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

تحليل ترجيحات مصرف کنندگان در خريد کالاي داخلي يا خارجي، با مدل سازي عامل بنيان (ABM)

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه مدیریت، واحد تبریز، دانشگاه آزاد اسلامی، تبریز، ایران
 
چکیده: 

هدف اين پژوهش، تحليل ترجيحات افراد در خريد کالاي داخلي يا خارجي در نظام هاي پيچيده اجتماعي است. بدين منظور، از روش شبيه سازي عامل بنيان استفاده شده است. در اين روش، مصرف کنندگان در جايگاه عامل تعريف شده اند، سپس رفتار مصرفي هر عامل به صورت يک تابع بر اساس مفهوم آميخته بازاريابي تعريف شده است. همچنين متغير نفوذ اجتماعي، عاملي که ساختار شبکه پيوست ترجيحي (PA) را به وجود مي آورد، در نظر گرفته شده است. جامعه آماري اين پژوهش، خريداران يخچال در يک ماه گذشته است. با روش نمونه گيري در دسترس، داده ها از 110 نمونه گردآوري شد. داده ها با پرسشنامه و ماتريس مقايسات زوجي گردآوري شدند. شبيه سازي در نرم افزار نت لوگو، تمايل به ترجيح کالاي خارجي به کالاي داخلي را نشان مي دهد. بررسي سناريوهاي مختلف، نشان مي دهد که ترجيح کالاي داخلي مصرف کنندگان شبکه، بيش از آنکه از توزيع و ترويج تاثير بپذيرد، از ويژگي و قيمت آن تاثير مي پذيرد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

بافنده زنده، ع.، و دانای نعمت آباد، ن. (1396). تحلیل ترجیحات مصرف کنندگان در خرید کالای داخلی یا خارجی, با مدل سازی عامل بنیان (ABM). تحقیقات بازاریابی نوین, 7(1 (پیاپی 24) ), 131-151. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=313441



Vancouver : کپی

بافنده زنده علیرضا، دانای نعمت آباد ناصر. تحلیل ترجیحات مصرف کنندگان در خرید کالای داخلی یا خارجی, با مدل سازی عامل بنیان (ABM). تحقیقات بازاریابی نوین. 1396 [cited 2021June24];7(1 (پیاپی 24) ):131-151. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=313441



IEEE : کپی

بافنده زنده، ع.، دانای نعمت آباد، ن.، 1396. تحلیل ترجیحات مصرف کنندگان در خرید کالای داخلی یا خارجی, با مدل سازی عامل بنیان (ABM). تحقیقات بازاریابی نوین, [online] 7(1 (پیاپی 24) ), pp.131-151. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=313441.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 252 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی