برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

نقش تعديلگري گرايش هاي مذهبي در مدل وفاداري مشتري

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبایی (ره)
 
چکیده: 

متغيرهاي گوناگوني مانند کيفيت، اعتماد، اعتبار و ريسک درک شده بر وفاداري مشتريان موثر است. به نظر مي رسد که گرايش هاي مذهبي مشتريان در تاثيرگذاري اين متغيرها بر وفاداري آنان موثر باشد. هدف از اين تحقيق، بررسي نقش گرايش هاي مذهبي در زمينه برند و وفاداري مشتريان در ايران است. جامعه آماري در اين تحقيق کليه مصرف کنندگان انواع نوشابه در سطح شهر تهران را در برمي گيرد. ازاين رو، نمونه اي به تعداد 248 نفر از مصرف کنندگان نوشابه به صورت خوشه اي انتخاب شده است. مدل هاي اندازه گيري متغيرهاي تحقيق با روش تحليل عاملي اکتشافي و تاييدي بررسي و آزمون شده و مدل ساختاري تحقيق نيز با استفاده از رويکرد معادلات ساختاري طراحي شده است. روش تحقيق حاضر، توصيفي و از نوع همبستگي (با رويکرد مدل معادلات ساختاري) است. يافته هاي تحقيق نشان مي دهد که کيفيت درک شده و قابليت اعتماد تاثير مثبت و معني دار بر اعتبار برند، ريسک درک شده، کيفيت درک شده و اعتبار برند تاثير مثبت و معني داري بر وفاداري مشتريان دارند. همچنين ثابت شد که متغير گرايش هاي مذهبي هرچند يک متغير تعديلگر در مدل وفاداري مشتري تاييد نشده است و تاثير معني داري در رابطه بين ريسک درک شده، کيفيت درک شده و اعتبار برند با وفاداري مشتريان ندارد، اما اين متغير يک تعديلگر موثر در رابطه بين قابليت اعتماد و اعتبار برند عمل مي کند.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
Cite:
APA : کپی

کریمی علویجه، م.، و رجبی بهجت، ب.، و احمدی، م. (1396). نقش تعدیلگری گرایش های مذهبی در مدل وفاداری مشتری. تحقیقات بازاریابی نوین, 7(1 (پیاپی 24) ), 115-129. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=313439



Vancouver : کپی

کریمی علویجه محمدرضا، رجبی بهجت بهروز، احمدی محمدمهدی. نقش تعدیلگری گرایش های مذهبی در مدل وفاداری مشتری. تحقیقات بازاریابی نوین. 1396 [cited 2021April11];7(1 (پیاپی 24) ):115-129. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=313439



IEEE : کپی

کریمی علویجه، م.، رجبی بهجت، ب.، احمدی، م.، 1396. نقش تعدیلگری گرایش های مذهبی در مدل وفاداری مشتری. تحقیقات بازاریابی نوین, [online] 7(1 (پیاپی 24) ), pp.115-129. Available at: <https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=313439>.



 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 93 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی