برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
پاييز 1396 , دوره  12 , شماره  1 ; از صفحه 29 تا صفحه 38 .
 
عنوان مقاله: 

تاثير مواد غير درسي شنيداري بر انگيزش و توانايي درک شنيداري زبان آموزان ايراني زبان انگليسي به عنوان زبان خارجي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* مرکز زبان‌ها و زبان شناسی، دانشگاه صهعتی شریف، ایران
 
چکیده: 

هدف از اين تحقيق، بررسي تاثير منابع و مواد غيردرسي در توسعه انگيزش و بهبود توانايي درک شنيداري زبان آموزان است. تاکيد تحقيق حاضر، استفاده از مواد غيردرسي شنيداري و تجربه موقعيت هاي زندگي واقعي در کلاس درس، به عنوان يک روش ارتباطي است. در اين تحقيق، بر اساس آزمون t، نمرات پس آزمون و پيش آزمون درک مهارت شنيداري IELTS با هم مقايسه شده اند. علاوه بر اين جامعه آماري مورد مطالعه متشکل از چهل زبان آموز که به سبب اجراي آزمون تعيين سطح به دو گروه تجربي و گواه تقسيم شدند، پرسشنامه انگيزش را که مقياس انگيزه تحصيلي هم ناميده مي شود، تکميل کردند. اين پرسش نامه براي ارزيابي ميزان انگيزش زبان آموزان، براي يادگيري زبان انگليسي، با استفاده از مواد غيردرسي شنيداري، که خارج از کلاس درس استفاده مي شوند، به کار مي رود. داده ها با استفاده از آزمون هاي تي تحليل شد. نتايج دال بر اثر بخشي استفاده از مواد آموزشي غير درسي بر ميزان انگيزه و همينطور توانايي شنيداري بود. همچنين نتايج اين مطالعه، تاييدي بر يافته هاي اخير است که بکارگيري مواد غيردرسي شنيداري را روشي مفيد براي بهبود مهارت درک شنيداري و توسعه انگيزش مي دانند.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 104
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی