5 SID.ir | تلفيق گرامر صريح و روش تعاملي در کلاس آموزش زبان فرانسه

مشخصات مقاله

 
عنوان مقاله: 

تلفيق گرامر صريح و روش تعاملي در کلاس آموزش زبان فرانسه

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشکده زبان‌های خارجی، دانشگاه اصفهان، ایران
 
چکیده: 

در سال هاي اخير، طرفداران روش آموزشي تعاملي کم و بيش به اين نتيجه رسيده اند که در کلاس آموزش فرانسه به عنوان زبان خارجي مفاهيم گرامري مي توانند به صورت صريح تدريس شوند. گرامر ضمني (حرکت از متن به گرامر) که توسط روش هاي آموزشي تعاملي پيشنهاد مي شود، براي شرايط آموزشي مانند ايران، که از محيط هاي فرانسوي زبان دور مي باشند، قابل استفاده نيست. زيرا هدف اصلي اين متد ها افزايش توانايي زبان آموز در زمينه هاي مختلف اجتماعي مي باشد. تحقق اين هدف در دانشگاه هاي ايران به طور کامل ميسر نمي باشد، زيرا اهم مواد درسي شامل متون تخصصي و دشواري است، که نياز به تسلط بر دستور، نحو، و غيره دارد. ناتواني ناشي از عدم تسلط بر گرامر، دانشجويان را در برابر بخش مهمي از اهداف سرفصل دروس، به ويژه نگارش در مقاطع کارشناسي و کارشناسي ارشد به چالش مي کشاند. اين مقاله به بررسي مهارت هاي علمي و عملي دانشجويان ايراني پس از پايان چهار ترم آموزش زبان فرانسه مي پردازد. از آن جا که نگارش صحيح ملاک ارزيابي دانش زباني است، بايد با جديت بيشتر و از همان ابتدا زبان آموزان را نسبت به اهميت دستور زبان، به ويژه در زمينه نگارش، آگاه کرد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  بازدید یکساله 71
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی