برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
پاييز 1396 , دوره  23 , شماره  66 ; از صفحه 57 تا صفحه 79 .
 
عنوان مقاله: 

بررسي تاثير گرايش کارآفرينانه بر رشد کسب و کار از طريق برندسازي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه علامه طباطبایی
 
چکیده: 

گرايش کارآفرينانه از مفاهيم اصلي در ادبيات کارآفريني مي باشد که نقش مهمي در ارتقاي عملکرد شرکت هاي کوچک و متوسط ايفا مي نمايد. از طرف ديگر، ضرورت برندسازي نيز که در ادبيات بازاريابي مطرح شده است در سال هاي اخير توجه فعالان کسب و کار را به خود جلب نموده است. از اين رو پژوهش حاضر با هدف بررسي تاثير گرايش کارآفرينانه بر رشد کسب و کار از طريق برندسازي صورت پذيرفته است. اين پژوهش از نظر هدف، کاربردي و از نظر روش، توصيفي-همبستگي مي باشد. پژوهشگران ابتدا چارچوب نظري براي سازه هاي پژوهش (گرايش کارآفرينانه، برندسازي و رشد کسب و کار) تدوين نمودند که به دليل چند بعدي بودن مفهوم برندسازي، دو مولفه اصلي آن (جهت گيري برند و منابع برند) مورد استفاده قرار گرفت. سپس پرسشنامه اي با مقياس ليکرت پنج نقطه اي تدوين شد و بين اعضاي نمونه آماري (133 شرکت کوچک و متوسط در شهرک صنعتي يزد) توزيع گرديد. داده هاي به دست آمده توسط نرم افزار اسمارت پي.ال.اس با رويکرد مدل سازي معادلات ساختاري به شيوه کمينه مربعات جزئي تحليل شد و به کمک تکنيک هاي تحليل عاملي و تحليل مسير، صحت فرضيات مطرح شده مورد تاييد قرار گرفت. يافته هاي پژوهش حاکي از تاثير مثبت و معنادار گرايش کارآفرينانه بر رشد کسب و کار و برندسازي، تاثير مثبت و معنادار برندسازي بر رشد کسب و کار و نيز رابطه مثبت و معنادار گرايش کارآفرينانه بر رشد کسب و کار به صورت غير مستقيم از طريق برندسازي مي باشد. نتايج تحقيق علاوه بر آنکه از جهت نظري حائز اهميت مي باشند و ارتباط بين دو حوزه کارآفريني و بازاريابي را برقرار مي سازند، از جهت کاربردي نيز مي توانند راهگشاي فعالان صنعت قرار گيرند.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

فشارکی، ف.، و صحت، س.، و موسوی، س. (1396). بررسی تاثیر گرایش کارآفرینانه بر رشد کسب و کار از طریق برندسازی. پژوهش های مدیریت راهبردی, 23(66 ), 57-79. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=309137



Vancouver : کپی

فشارکی فرزاد، صحت سعید، موسوی سیدمحسن. بررسی تاثیر گرایش کارآفرینانه بر رشد کسب و کار از طریق برندسازی. پژوهش های مدیریت راهبردی. 1396 [cited 2021July28];23(66 ):57-79. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=309137



IEEE : کپی

فشارکی، ف.، صحت، س.، موسوی، س.، 1396. بررسی تاثیر گرایش کارآفرینانه بر رشد کسب و کار از طریق برندسازی. پژوهش های مدیریت راهبردی, [online] 23(66 ), pp.57-79. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=309137.



 

 
بازدید یکساله 321 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی