برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
1395 , دوره  1 , شماره  3 ; از صفحه 13 تا صفحه 25 .
 
عنوان مقاله: 

بررسي نقش آگاهي فراشناختي بر پيشرفت تحصيلي دانشجويان دانشگاه پيام نور مرکز صفاشهر

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 

هدف اين پژوهش بررسي نقش آگاهي فراشناختي در پيشرفت تحصيلي دانشجويان دانشگاه پيام نور مرکز صفاشهر مي باشد.جامعه آماري شامل 352 نفر از دانشجويان مي باشد که 113 نفر آنها پسر و 239 نفر آنها دختر و روش نمونه گيري نيز تصادفي طبقه اي است که براي تجزيه تحليل داده ها از روش همبستگي پيرسون با استفاده از نرم افزار spss استفاده شده است. يافته هاي اين پژوهش بيانگر آن است که آگاهي فراشناختي با پيشرفت تحصيلي ارتباط معناداري دارد و نمره کل آگاهي فراشناختي ومولفه پنج گانه آن با پيشرفت تحصيلي رابطه دارد و از بين آنها مولفه فقدان اعتماد شناختي به حافظه و همچنين ميزان آگاهي فراشناختي در بين پسران و دختران متفاوت است و لذا ميزان آگاهي فراشناختي دختران بيشتر است.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

ابدام، ر.، و دهدار، م. (1395). بررسی نقش آگاهی فراشناختی بر پیشرفت تحصیلی دانشجویان دانشگاه پیام نور مرکز صفاشهر. ایده های نو در علوم و فناوری, 1(3), 13-25. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=308654



Vancouver : کپی

ابدام رضا، دهدار مجتبی. بررسی نقش آگاهی فراشناختی بر پیشرفت تحصیلی دانشجویان دانشگاه پیام نور مرکز صفاشهر. ایده های نو در علوم و فناوری. 1395 [cited 2021October27];1(3):13-25. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=308654



IEEE : کپی

ابدام، ر.، دهدار، م.، 1395. بررسی نقش آگاهی فراشناختی بر پیشرفت تحصیلی دانشجویان دانشگاه پیام نور مرکز صفاشهر. ایده های نو در علوم و فناوری, [online] 1(3), pp.13-25. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=308654.



 

 
بازدید یکساله 8050 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی